Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til ny gitar !


gitarleik

Anbefalte innlegg

Forstår ! Einaste problemet er at kunne tenkt meg å kjøpt brukt. Greit å eventuelt kunne få igjen pengene når ein student Kor mykje må man ut ca ut med for bontique merkene( suhr, anderson, tyler o.s.v.) om ein får ein god bruktdeal ?(Vil sjølvsagt varierea utifrå modell). Har hatt lyst å testa desse, sjølv om eg absolutt ikkje har ferdigheitane til å utnytta desse instrumenta .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på duesenberg(har til og med blitt tilbudt ein i byttehandel for litt sidan), men blir ikkje heilt klok på kor dei ligger lydmessig. Ser nokon skriver dei er ein krysning av rickenbacker og gretsch. Vil du sei at Patrick Eggle Berlin Pro er verdt 900kr ? Har sett dei har gått for litt forskjellig avhengig av årgang, men 1996 modell skal jo vera innanfor "the golden years".

Jeg regner med at du mente 9000,-? Dagens marked tatt i betraktning er det kanskje litt i overkant, men på den annen side er det jo ikke særlig mange slike gitarere på markedet. Det er noen på den engelske ebay-siden, og de ligger på rundt £ 800,-. Jeg tror kanskje jeg ville akseptert prisen om gitaren var i god stand og hadde gode bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000 kr ja. Ja okei, takk for hjelpa. Heller mot å gå for noko enten i prs land eller type superstrat/tele med humbuckere og helst eit treslag om gjer den ein feitare og varmare tone. Frista også veldig med ein Tyler som lå på Finn. Ser desse har ein midboost som gjer at ein kan oppnå både strat og les paul ish lyd. Den sprenger jo budsjettet til tusen, men med GAS så veit man aldri kva som kan skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har ingen erfaring med MFD pickups, men vil ikkje den gitaren alikevell låte veldig strat? Har typisk strat specs utenom. Asat virker kult, men har allerede ein "standard" tele så måtte nesten vert ein asat deluxe av noko slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to typer MFD pickups, og du kan få custom bygd G&L med begge. S-500 er hottere enn Strat. nedenfor er et forslag til Google-søk, kanskje det sier mer. 7500 kr for en pent brukt US S-500 er mye for pengene.

[Edit: ser nå at den S-500 jeg lenket til lenger opp, er en 1993-modell. I motsetning til en del andre merker har ikke G&L-gitarene blitt dårligere med årene, og i 1993 ble de ikke PLEK-et. Nå kan det hende at en hals fra ’93 uansett trenger justering, så den bør prøves, evt. ville jeg pruttet på den S-500’en om jeg skulle kjøpt den i dag.]

Søk:

https://www.google.no/search?q=+g%26l+s-500+vs+Legacy+vs+strat+&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=ms0SU-PGE4_K8geWrYHgAQ

G&L Legacy er den G&L som kommer nærmest trad strat, og lydmessig er den ikke så forskjellig, selv om G&Ls PBT tone-system gjør den mer fleksibel. S-500 har de "tynneste" MFD-pickupene (som min egen ASAT Classic har), det er hotte pickuper med mye i bånn. Den første videoen som kommer opp i søket, er veldig nyttig. Forteller om forskjellen mellom alnico pickupene til G&L Legacy og MFD-pickupene til S-500 og gir en skikkelig AB-test. Lytt med god lyd:

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.