Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS Brent Mason eller PRS 513


Kossoff

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det nokon av dykk som har erfaringer med denne/disse?

Eg treng ein super allround guitar til bandet eg spelar i no.

Brent Mason-gitaren verker å vere akkurat det eg ser etter.

Evt. finne ein billigare gitar og sette disse pupsa inn.

Er også interessert i erfaringer rundt PRS 513!

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke 408-narrow pickupene selges løst enda (se f.eks prsaccessories.com). Ikke ser det ut til å være så mange brukte å få tak i heller. Mht den 305SC'en som sitter i midten så passer den ikke som erstatning for en standard SC pickup. 408-narrow bør man med en egnet pickup-ring kunne plassere i hullet til en standard HB.

Trikset for å balansere nivåene mellom SC og HB i BM-modellen til PRS ligger så langt jeg vet i elektronikken (brytere og motstander). Har man et par HB'er av et annet merke som leverer brukbar SC lyd så bør det la seg gjøre å oppnå noe tilsvarende som det PRS-gjør. Blir det solgt en del av BM-modellen så er det vel bare et tidsspørsmål før noen legger ut et koblings-skjema.

Ellers er det mange brukbare HSH eller HSS-konfigurerte gitarere med all-round egenskaper på markedet. Vurderer man en PRS BM så finnes det mye annet i samme prisklasse. Særlig om man ser seg om etter brukt. Akkurat nå har f.eks 4sound Stavanger en Suhr Modern GG på finn til 19k. Rimeligste PRS BM fra en pålitelig selger på ebay akkurat nå ser ut til å komme på ca 14k (inkl frakt), altså ca 17500 med moms. Avhengig av valg av speditør vil det dog påløpe enda et sted mellom 500 og 1500 i div gebyrer. Hva den norske importøren (emnordic) har priset modellen til vet jeg ikke.

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telen blir tele ;)

Suhr GG hadde forøvrig vorte interessant, men då i "Antique Modern" utgova. Leker litt med tanken på å settje samen ein super-strat frå Warmoth.. Men det ser som oftast ikkje bra ut, dessverre. Strat har eg også frå før. Tenker at eg vil ha noko litt anna som ikkje ser helt vilt ut. PRS er litt "midt i blinken", då eg ikkje er G-mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en Modern i satin-finish ute, 11k eller noe, om det er av interesse. Warmoth er nok verre å få solgt igjen også.

En som selger en Valley Arts BM signatur på facebook, hadde det ikke vært for at det er for feit hals på den hadde jeg nok muligens hoppa på den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.