Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt effektbrett - fordeler/ulemper med disse alternativene


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett litt på effektbrett da jeg til mitt bruk har mer behov for det en separate pedaler..

Har sett litt på følgende - og lurer på om noen har noen "motforestillinger" mot de så jeg bør holde meg unna - evnetuelt om et av de utklasser seg som "best":

Boss ME-70/80 . 80 kommer snart..

Vox Tonelab EX - har røret i den noe effekt?

Alternativer kan være Line 6 HD400/500, Boss GT-100 eller Fender Mustang Floor..

Noen jeg har glemt i prisklassen 2-4000 som bør vurderes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv VOX Tonelab EX brett og har egentlig ikke noe og utsette på det.

meget god reverb blant annet.

Pc programvaren er egentlig bare brukenes til å ta backup med..

men ellers i bruk er det lettvint og oversiktlig og etter litt knoting kan man virkelig få fram god lydene :)

Stort pluss er også at man kan justere seg inn etter hvilken forsterker man bruker.

Jeg har i grunn alt jeg trenger på dette brettet så tvilsomt jeg blir å kjøpe inn noen pedaler med det første, unntaket er en Tube screamer jeg har i forkant da denne er helt must for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også TonelabEX.

Pluss: bra lyd, bra stomppedaler og express-pedal (til wah/volum/gradvise effekter), allsidig og enorme muligheter.

Minus: en viss læreterskel, ikke alt er intuitivt. Må lese bruksanvisning. Men OK når du "knekker koden".

Hvor mye røret betyr, vet jeg ikke, for jeg har ikke kunnet kjøre noen AB-test med og uten. Men brettet lyder j... bra på de simuleringene og effektene jeg bruker (ikke mange). Styrer unna metal og electronica-effekter, så de kan jeg ikke si noe om. Tuneren er også bra.

Det eneste jeg virkelig savnet, var en anslagsfølsom overdrive, så jeg kunne spille med kontrollert vreng på lavt volum. Til det har jeg kjøpt meg en Boss DA-2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på effektbrett da jeg til mitt bruk har mer behov for det en separate pedaler..

Yes 'cause I prefer my rig to sound like ass.............

For et argument...

Personlig har jeg ikke mye og utsette på mitt vox ex brett. Deilig og slippe X antall pedaler og med presets vet man at lyden forblir likt hele tiden uten at man må teipe opp masse pedaler. Samt har jo i prinsippet nesten uendelige muligheter til og få så mange forskjellige lyder man bare vil uten og svi av flere 1000 kr på og eksperimentere med forskjellige pedaler.

Kjekt om man plutselig trenger en litt sær effekt som for. Eks ring modulator for en sang.

Helt klart en fin løsning for oss som ikke har mange titusener og svi av på utstyr.

"when the drummer kicks inn"

Har man et par pedaler man ikke kan være foruten så går det fint å hekte disse i forkant.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et argument... Personlig har jeg ikke mye og utsette på mitt vox ex brett. Deilig og slippe X antall pedaler og med presets vet man at lyden forblir likt hele tiden uten at man må teipe opp masse pedaler. Samt har jo i prinsippet nesten uendelige muligheter til og få så mange forskjellige lyder man bare vil uten og svi av flere 1000 kr på og eksperimentere med forskjellige pedaler. Kjekt om man plutselig trenger en litt sær effekt som for. Eks ring modulator for en sang. Helt klart en fin løsning for oss som ikke har mange titusener og svi av på utstyr. "when the drummer kicks inn" Har man et par pedaler man ikke kan være foruten så går det fint å hekte disse i forkant. Sent from my HTC One X using Tapatalk

Nettopp. Jeg har pedal, som jeg er veldig fornøyd med, men ikke avhengig av. Pluss en Polytune, som jeg ikke klarer meg uten. Men - til sammen kostet disse mer enn jeg ga for min Tonelab EX. Nuff said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes 'cause I prefer my rig to sound like ass.............

Mikael Åkerfeldt har jo vært svært plaget av dette med sin Boss GT6/8.

(Jhan har gått over til Axe FX nå, men han klarte seg brukbart tidligere også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.