Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

IBANEZ RG-2570Z - erfaringer?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

helt sjef øks, men som det desverre er med de fleste ibby'er så har den ikke vondt av et mic-skifte.

trem'n er helt krem. ikke helt oppe med mine personlige favoritter edge og lo-pro, men likevel. den integrerte intoneringsskruen er en fin touch :)

tuning-stabilitet blir ikke noe problem om du setter den opp skikkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de gikk helt bananas for noen år siden når det kom til både modellbetegnelser og ikke minsy det å spy ut nye variasjoner.

Miccer er helt avhengig av smak, behag og sjanger du er bevandret i :) hva skal spilles?

Og det at den er bra satt opp når den kommer enten fra fabrikk eller sjappe er desverre ingen garanti.

Her gjelder det igjen personlige preferanser.

edge og lo pro er betraktelig enklere bygd opp. De er KUN en tremolo, uten innebygd intoneringsskrue eller den stop-baren som gjerne kommer med Z-systemene.

de har og en annen profil som du kan google deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez har, som vel alt annet for tiden, en bruktpris som ikke nødvendigvis reflekterer nyprisen. Så lenge som enkelte instrumenter ligger ute for salg i disse tider, så er det mulig å gjøre veldig gode dealer - så fremt du er interessert i å kikke på andre modeller i RG-serien enn akkurat den du har pekt deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger flere brukte prestige Ibanezer på finn. Hvis du likevel kommer til å bytte pickups kan du like gjerne vurdere en RG1570.

Forskjellen er stort sett ibanez V7/S1/V8 mikker og mulig noe kosmetiske finish som ikke har noe å bety. En 2570 har Dimarzio/Ibz mikker som er noe bedre enn Ibanez' sine, men det bunner ut i smak om du liker dem eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en 2570 med annen finish, sånn ruglette fæl en. Men gitaren var konge. Hatt en J-custom også, begge to er sykelig kurant, men de låter veldig forskjellig siden 2570 er i basswood og j-custom'en jeg hadde var i mahogny med maple top.

Da jeg hadde 2570 kjøpte jeg den ny, da kosta den rundt 12 000 m moms, hadde dog en far med kontakter og fikk den da momsfritt.
Synest gitaren er verdt prisen, dersom man liker ibanez og den type sound hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.