Web Analytics
Jump to content

IBANEZ RG-2570Z - erfaringer?


tommy_sn
 Share

Recommended Posts

helt sjef øks, men som det desverre er med de fleste ibby'er så har den ikke vondt av et mic-skifte.

trem'n er helt krem. ikke helt oppe med mine personlige favoritter edge og lo-pro, men likevel. den integrerte intoneringsskruen er en fin touch :)

tuning-stabilitet blir ikke noe problem om du setter den opp skikkelig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja, de gikk helt bananas for noen år siden når det kom til både modellbetegnelser og ikke minsy det å spy ut nye variasjoner.

Miccer er helt avhengig av smak, behag og sjanger du er bevandret i :) hva skal spilles?

Og det at den er bra satt opp når den kommer enten fra fabrikk eller sjappe er desverre ingen garanti.

Her gjelder det igjen personlige preferanser.

edge og lo pro er betraktelig enklere bygd opp. De er KUN en tremolo, uten innebygd intoneringsskrue eller den stop-baren som gjerne kommer med Z-systemene.

de har og en annen profil som du kan google deg til :)

Link to comment
Share on other sites

Ibanez har, som vel alt annet for tiden, en bruktpris som ikke nødvendigvis reflekterer nyprisen. Så lenge som enkelte instrumenter ligger ute for salg i disse tider, så er det mulig å gjøre veldig gode dealer - så fremt du er interessert i å kikke på andre modeller i RG-serien enn akkurat den du har pekt deg ut.

Link to comment
Share on other sites

Det ligger flere brukte prestige Ibanezer på finn. Hvis du likevel kommer til å bytte pickups kan du like gjerne vurdere en RG1570.

Forskjellen er stort sett ibanez V7/S1/V8 mikker og mulig noe kosmetiske finish som ikke har noe å bety. En 2570 har Dimarzio/Ibz mikker som er noe bedre enn Ibanez' sine, men det bunner ut i smak om du liker dem eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en 2570 med annen finish, sånn ruglette fæl en. Men gitaren var konge. Hatt en J-custom også, begge to er sykelig kurant, men de låter veldig forskjellig siden 2570 er i basswood og j-custom'en jeg hadde var i mahogny med maple top.

Da jeg hadde 2570 kjøpte jeg den ny, da kosta den rundt 12 000 m moms, hadde dog en far med kontakter og fikk den da momsfritt.
Synest gitaren er verdt prisen, dersom man liker ibanez og den type sound hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Hør med Roy Bang,( rbguitars) https://www.facebook.com/rbguitars2/  
    • Har ikke oppgradert elektronikken, her er alt originalt. Husker det er fullsize pots inni der, men ikke så rent lite rotete satt sammen. Mer som et kråkereir i forhold til Gibson`en du deler bilde av. Kan ta et bilde senere og poste, så har du fasiten. Burde sikkert gjort noe, for det er et eller annet funky med måten volum/tonekontroller fungerer sammen. Bare ikke kommet så langt, de siste par dagene har den gamle DBZ`en fått tafsefingrene på seg. Kjøpt i i 2010 hos Powerguitar i Kristiansund. Kinaversjon, men mye å like. Grover tunere, ekte rosewood, en anstendig lønnetopp, perfekt kuttet oversaden (men sikkert plast?), jumbobånd, fullsize pots, coilsplit osv. Pickuper som er til å leve med. Tyngre enn den nevnte HB`en som har masse weight relief. Lav action uten buzzing, noe som er utrolig siden jeg finner fler bånd som er uenige med de andre....blir vel å tape den ned og planslipe i morgen Ville ikke vært redd for å kjøpe HB som et eksperiment, for halsene er som regel veldig bra men trenger ofte båndjobb for å bli skikkelig gode. Geniale moddeplattformer, men for min del er det mest for å få litt "feel" med ulike gitartyper uten å bruke 10-20K for hver en. Og ikke minst øve meg på diverse ting som involverer verktøy.  Har siktet meg inn på 1-2 litt mer "premium" gitarer som skal i samlingen etterhvert  
    • Interessant lesning.Jeg er nysjerrig på Harley Benton og kvaliteten på disse.Ikke at jeg har tenkt å kjøpe en selv,hehe,jeg har vel de gitarene jeg skal ha og er fornøyd med det.Men jeg har skrudd på en del billiggitarer oppigjennom tidene,og har vel dannet meg et bilde av hvordan det ser ut under den skinnende overflaten.Vet ikke om du tok noe bilde av elektronikken før du oppgraderte,men det hadde vært interressant å se hvordan det ser ut. Her er forøvrig et bilde av elektronikken på en Gibson:
    • Ser ut som det er kun i USA du kan få tak i dette.
    • Var redd den SC550-II ` en måtte kasseres etter å ha konstantert at halsen hadde en svak s-form når den ble forsøkt justert rett, men til min store overraskelse ble den veldig bra. Oversadelen var bare slengt nedi hakket uten å renske opp først, deretter hadde de kutta slottene. Tok den av, rensket og satte den i på ny. Da ble den marginalt lavere og et hakk under det jeg ville turt å file selv, men det fungerer helt perfekt. Og da kan det ikke bli bedre Båndene var så ujevne at gitaren ikke var spillbar uten ekstremt mye relief og kjempehøy action. Et bånd var mye høyere enn de andre til tross for at det tilsynelatende var forsøkt slipt allerede. Halsen ble ikke helt rett, som nevnt, ved å justere trussroden, så jeg satset på å kompensere med sliping av båndene. Her var det heldigvis masse å a av, og de er til og med rustfri. Holdt pusten etter at strengene var på, og kunne konstantere at den hadde fått ørlite relief av lasten strengene påførte. Action var svært lav, men - tadaa- ingen choking, unormal buzzing eller noe som helst. Det var ikke nødvendig å justere trussroden tilbake, halsen kom rett i stilling når strengene var spent opp. Justerte broa slik at action ved 1. streng havnet et sted mellom 1,25 og 1,5 og ca 1,75+ ved 6. Fungerte med lavere og, så jeg er veldig fornøyd med denne båndjobben - spesielt med et litt skremmende utgangspunkt. Tittet under pickup`ene og her hadde de på typisk Harley Benton-vis bomma med en skru slik at den stod nede i selve utsparingen. Får vel lime på en beta og bore et skikkelig hull. Ellers så pickupene forseggjorte ut med skikkelig strekkavlastning på kabel og 4 ledere til hver. Så her kan man sette opp coilsplitting om ønskelig. Alle hulrom er skjermet, og pot`ene er fullsize. Lønnetoppen ser ut til å være fullsize, men det er nok en veneer på toppen der igjen selv om den merkelig nok har en slående 3d-effekt. Gitaren låter bra akustisk og jeg høres sikkert dust ut når jeg påstår at disse Tesla-pickup`ene låter grisebra. Utrolig at denne gjengen klarer å selge en sånn haug med det som egentlig er kremdeler til den prisen - men det er dessverre ikke en ferdig gitar uten mye jobb når det er satt sammen på en sånn måte. Spesielt med tanke på at dette var erstatningen for et totalt vrak som ikke kunne reddes og gikk i retur. Vi vet jo at de får det til rett som det er - T-stylen jeg nevner over var nær perfekt i så måte (gitt bort til en ung musikkstudent som måtte flykte fra hjemlandet for et par måneder siden) og en TE40 Redblast (Filtertronsak)  hadde strøken hals og alle bånd sånn de skulle være. Nå må jeg bare få skaffet med en original Strat til samlingen. Og noe kult med floyd som den Solar`en nevnt over. Og få solgt den Big Muff Pi`en. Vi skjønner alle hvor dette bærer, ikke sant?          
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.