Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

slide kit


mislykketmusikant

Anbefalte innlegg

hallo. jeg lurer på om det er noen som har noe erfaring med de forskjellige løsningene som finnes for å heve nøtta på en el. gitar. må være midlertidig, og kuinne fjernes enkelt. tenkte jeg skulle sette på noe som gjør at jeg kan spille elektrisk slide på stratten min når jeg får elektronikken oppegående igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det samme, og husker hvor jeg så det! En slags "løsnut" som man smetter over den vanlige. Sikkert nødvendig med en slakking av strengene. Samtidig ser jeg for meg at man strenger opp gitaren litt spesielt, med et par ekstra vindinger på strengen.

http://www.stewmac.com/shop/Nuts,_saddles/Resonator_nuts,_saddles/Slide_Guitar_Extension_Nut.html

Koster bare fire dollar, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd den!

DSC04092-800.jpg

Måtte slakke strengene ganske godt for å få den på plass over nuten. Satte den på den gamle Kawai-gitaren, kanskje ikke helt lurt pga. det store strengetreet som er på denne. Det gjorde at slide-nuten skled nedover, men det gjør jo forsåvidt ingenting! Strengene skal jo ikke trykkes ned...

Fikk strengehøyde 6.1 mm ved nut med denne, og jeg måtte heve stolen noe også. Strengene som er på er nok noe tynne for dette, det er 09-046. Stemte den i Open G, og det fungerte jo greit, bortsett fra at det nok ble litt for 'mykt' pga. tynne strenger.

Men dingsen funker! Ikke noe å hive på og av i full fart, men funker!

post-3965-0-33679400-1390752350_thumb.jp

post-3965-0-54119000-1390752358_thumb.jp

Endret av askret
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.