Web Analytics
Jump to content

Greco Mint collection


Evil_Caprino
 Share

Recommended Posts

Har en Greco som jeg lurer litt på. Det jeg vet er at det er en Mint collection 1982 mod. Med screamin' pickups og long neck tenon.
Men er det noen som vet modellbetegnelsen, eller hvordan jeg skal finne ut dette? Har ikke funnet ut noe særlig med google. Serienummeret sier meg at det er en 1982 mod.
Noen Greco-fantaster her inne?

post-11391-0-85124800-1390155573_thumb.j

post-11391-0-93902500-1390155593_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

Har en Greco som jeg lurer litt på. Det jeg vet er at det er en Mint collection 1982 mod. Med screamin' pickups og long neck tenon.

Men er det noen som vet modellbetegnelsen, eller hvordan jeg skal finne ut dette? Har ikke funnet ut noe særlig med google. Serienummeret sier meg at det er en 1982 mod.

Noen Greco-fantaster her inne?

Det er en Greco! God gitar, bra pickups! Liker du den, behold den. Vil du oppgradere? Kjøp en Gibson, men ikke gå for hva som helst. Bruk tid på å finne DIN gitar ;-)

Det jeg vil si er..... Hvis du ikke bryr deg om hva som står på headstocken, så er Greco et veldig bra alternativ. Det virker jo også som om du liker gitaren, og ut ifra det du sier er det en såkalt "high end" med fretedge binding. Keep it :-D

Edited by Byljer
Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg kjenner altfor mye til historien rundt japanske kopier, så kan lakken gi svar. De rimeligste hadde poly-lakk, de dyrere hadde nitro... Long neck tenon betyr ikke alltid at det var noen toppmodell, noe jeg heller ikke tror at 'Mint collection' betyr.

....., men som sagt, jeg kjenner for lite til historien. Det sitter en del ekspertise og verper på MyLesPaul.com. Kan være verdt å spørre der også. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Hans Hansen

I will only comment on guitars that I own and have played.

PLEASE DO NOT EMAIL ME with questions about guitars on EBAY etc etc, I will not answer !!

Tror ikke jeg skal bry Mark Fletcher med dette ;-)

Er nok lettere om man har kjøpt gitar av ham tidligere som i mitt tilfelle ja:) Hadde helt glemt det han skrev der:) Edited by frankajoerg
Link to comment
Share on other sites

Det vet jeg ikke. Nå var vel heller ikke Randys Custom så veldig spesiell heller. Det eneste var vel mesiing switchtip og initialer som han etter hvert fikk gravert inn i trussrod- deksel, så kopierer du en hvit 70-talls Les Paul Custom, har du mer eller mindre kopiert randy Rhoads-gitaren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Hør med Roy Bang,( rbguitars) https://www.facebook.com/rbguitars2/  
    • Har ikke oppgradert elektronikken, her er alt originalt. Husker det er fullsize pots inni der, men ikke så rent lite rotete satt sammen. Mer som et kråkereir i forhold til Gibson`en du deler bilde av. Kan ta et bilde senere og poste, så har du fasiten. Burde sikkert gjort noe, for det er et eller annet funky med måten volum/tonekontroller fungerer sammen. Bare ikke kommet så langt, de siste par dagene har den gamle DBZ`en fått tafsefingrene på seg. Kjøpt i i 2010 hos Powerguitar i Kristiansund. Kinaversjon, men mye å like. Grover tunere, ekte rosewood, en anstendig lønnetopp, perfekt kuttet oversaden (men sikkert plast?), jumbobånd, fullsize pots, coilsplit osv. Pickuper som er til å leve med. Tyngre enn den nevnte HB`en som har masse weight relief. Lav action uten buzzing, noe som er utrolig siden jeg finner fler bånd som er uenige med de andre....blir vel å tape den ned og planslipe i morgen Ville ikke vært redd for å kjøpe HB som et eksperiment, for halsene er som regel veldig bra men trenger ofte båndjobb for å bli skikkelig gode. Geniale moddeplattformer, men for min del er det mest for å få litt "feel" med ulike gitartyper uten å bruke 10-20K for hver en. Og ikke minst øve meg på diverse ting som involverer verktøy.  Har siktet meg inn på 1-2 litt mer "premium" gitarer som skal i samlingen etterhvert  
    • Interessant lesning.Jeg er nysjerrig på Harley Benton og kvaliteten på disse.Ikke at jeg har tenkt å kjøpe en selv,hehe,jeg har vel de gitarene jeg skal ha og er fornøyd med det.Men jeg har skrudd på en del billiggitarer oppigjennom tidene,og har vel dannet meg et bilde av hvordan det ser ut under den skinnende overflaten.Vet ikke om du tok noe bilde av elektronikken før du oppgraderte,men det hadde vært interressant å se hvordan det ser ut. Her er forøvrig et bilde av elektronikken på en Gibson:
    • Ser ut som det er kun i USA du kan få tak i dette.
    • Var redd den SC550-II ` en måtte kasseres etter å ha konstantert at halsen hadde en svak s-form når den ble forsøkt justert rett, men til min store overraskelse ble den veldig bra. Oversadelen var bare slengt nedi hakket uten å renske opp først, deretter hadde de kutta slottene. Tok den av, rensket og satte den i på ny. Da ble den marginalt lavere og et hakk under det jeg ville turt å file selv, men det fungerer helt perfekt. Og da kan det ikke bli bedre Båndene var så ujevne at gitaren ikke var spillbar uten ekstremt mye relief og kjempehøy action. Et bånd var mye høyere enn de andre til tross for at det tilsynelatende var forsøkt slipt allerede. Halsen ble ikke helt rett, som nevnt, ved å justere trussroden, så jeg satset på å kompensere med sliping av båndene. Her var det heldigvis masse å a av, og de er til og med rustfri. Holdt pusten etter at strengene var på, og kunne konstantere at den hadde fått ørlite relief av lasten strengene påførte. Action var svært lav, men - tadaa- ingen choking, unormal buzzing eller noe som helst. Det var ikke nødvendig å justere trussroden tilbake, halsen kom rett i stilling når strengene var spent opp. Justerte broa slik at action ved 1. streng havnet et sted mellom 1,25 og 1,5 og ca 1,75+ ved 6. Fungerte med lavere og, så jeg er veldig fornøyd med denne båndjobben - spesielt med et litt skremmende utgangspunkt. Tittet under pickup`ene og her hadde de på typisk Harley Benton-vis bomma med en skru slik at den stod nede i selve utsparingen. Får vel lime på en beta og bore et skikkelig hull. Ellers så pickupene forseggjorte ut med skikkelig strekkavlastning på kabel og 4 ledere til hver. Så her kan man sette opp coilsplitting om ønskelig. Alle hulrom er skjermet, og pot`ene er fullsize. Lønnetoppen ser ut til å være fullsize, men det er nok en veneer på toppen der igjen selv om den merkelig nok har en slående 3d-effekt. Gitaren låter bra akustisk og jeg høres sikkert dust ut når jeg påstår at disse Tesla-pickup`ene låter grisebra. Utrolig at denne gjengen klarer å selge en sånn haug med det som egentlig er kremdeler til den prisen - men det er dessverre ikke en ferdig gitar uten mye jobb når det er satt sammen på en sånn måte. Spesielt med tanke på at dette var erstatningen for et totalt vrak som ikke kunne reddes og gikk i retur. Vi vet jo at de får det til rett som det er - T-stylen jeg nevner over var nær perfekt i så måte (gitt bort til en ung musikkstudent som måtte flykte fra hjemlandet for et par måneder siden) og en TE40 Redblast (Filtertronsak)  hadde strøken hals og alle bånd sånn de skulle være. Nå må jeg bare få skaffet med en original Strat til samlingen. Og noe kult med floyd som den Solar`en nevnt over. Og få solgt den Big Muff Pi`en. Vi skjønner alle hvor dette bærer, ikke sant?          
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.