Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Goldtop finish


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Noen her som har noe erfaring med å spraye en Goldtop finish?

Gibson brukte bronse pulver i klarlakk i gamle dager, og jeg har vurdert å gå for denne metoden. Men jeg bare lurte på om det fins noe enklere alternativ her til lands?

Gjerne i sprayboks format, trenger ikke være nitro, akryl funker. Jeg skal uansett ha nitro klarlakk på toppen.

Har f.eks. dupli-color e.l. noe slikt i sortimentet sitt?

Jeg er ute etter den litt "grønn" aktige vintage GT-looken.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et litt dårlig svar, men jeg husker jeg kjøpte en sprayboks med klarlakk med gullflake for en del år siden. Det var egentlig ikke det jeg skulle ha, men det ble veldig stilig, lagt på i passende mengde over en sort base. Navn og slikt kan jeg ikke huske, men produktet finnes. Eller i det minste fantes. Vil du ha grønnstikk, kan du jo eksperimentere med en grønn base?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Tenkte jeg skulle sjekke om f.eks Torshovs Bilrekvista hadde noe lignende iallfall. Blir fort ganske dyrt hvis jeg skal bestille bronse pulver bare for en refin.

Det jeg mente med grønn, var at når bronsepulveret reagerer med luft så blir det grønnaktig. Utrolig stilig på gamle goldtops der du ser at klarlakken er slitt ned, tydelig grønt. Tror ikke jeg vil ha noe basefarge, kjører gull rett over sanding sealer tenker jeg.

Kjører evt litt tinta klarlakk for å få den litt varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajoda, det jeg lakkerte for ganske lenge siden var en av Telenors "tastafoner", og med sort lakk, gullflake og noen lag med klarlakk ga et resultat selv Elvis ville ha satt pris på. Jeg fikk meg en overraskelse da jeg skjønte at boksen inneholdt klarlakk med gullflake, men sluttresultated overgikk faktisk mine villeste forventninger.

Har vel en formening om at du ikke er ute etter et glorete utseende, men produktet finnes. Ved å legge på litt mindre lakk, vil nok sluttresultatet framstå som noe mer dempet, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

`13 modellen ser mye bedre ut enn tidligere år ja, syns også det. Men uansett hvor nærme de kommer på fargen, så vil ikke lakken ages som med mer old-school nitro. Den har bl.a. for mye plasticizer i seg. Det er ikke mye som slår en velbrukt og krakkelert goldtop ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid siden lakket jeg denne...

Jeg brukte gull metallic billakk, så det er ikke som noen Gibson gold top med bronsepulver i lakken, men en gullfarget gitar.

Jeg blandet ut fargen med en del klar base (fargeløs lakk), slik at gull-lakken ikke ble helt dekkende. På det viset kan man se flammene i treverket igjennom lakken fra enkelte vinkler og i riktig lys.

DSC00346.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.