Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Emergenza festivalen 2014


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

Bandet mitt skal ha vår første konsert ever på denne festivalen i mars.

Har noen av dere spilt der tidligere? Erfaringer på godt og vondt?

Ser ut som John Dee er scenen vi skal spille på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Check:) Har ikke det problemet akkurat, men er nysjerrig på andre evt negative ting. Virker jo som en bra greie og blir litt spes å ha vår aller første gig på selveste John Dee:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Check:) Har ikke det problemet akkurat, men er nysjerrig på andre evt negative ting. Virker jo som en bra greie og blir litt spes å ha vår aller første gig på selveste John Dee:)

Jeg har spilt der et par ganger nå, og det er ikke stort annerledes fra andre steder, så ikke stress så mye med det. Vær snill med lydmannen, så er han snill med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verserer et par skrekkhistorier her og der, men det er ikke noe å ta stilling til. Det dømt til å være litt tettere mellom det negative, ettersom det er SÅPASS mange band på så kort tid. Personlig har jeg kun gode erfaringer, har deltatt to ganger (2012, kom til semi-finale) og i år (kom på 5. plass i finalen på Rockefeller). I løpet av årets utgave fikk vi utrolig mye av det. Delte ut mellom 70-100 EP'er til folk, ble booket til festival på Gran Canaria (!!), ble booket til RockArt Festivalen 2013 (med Overthrow og Valentourettes) og har ordnet oss egen turneplanner til giger i Polen.

Sier bare en ting; kjør på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte der i 2013.

Jeg er grunnleggende mot band-konkuranser så for min del så tenkte jeg "Åh nei" når vi gikk videre til kvartfinalen, og etter kvartfinalen så holdt halve bandet på å gå løs på han knappeskruende idioten som styrer greiene (Han skrur på ampen når du spiller, putselig mistet jeg alt jeg hørte av gitaren og hele konserten står som noe av det mest skamfulle jeg har gjort på en scene.)

Kvartfinalen forøvrig hadde ikke en fungerende backstage da bandene overlappet hverandre på backstage-området, og det var knapt plass til ett band på det tillegnede området. samt at alt utstyr fra bandene også plassert der, Det var dog MYE bedre på de innledende rundene, da bandene ble plassert i ene loungen.

John Dee er forsåvidt ikke så imponerende fett å spille på at det der er noe jeg utsetter meg selv for igjen, det er bare en middels stor scene, og en middels stor scene har jeg stått på flere ganger før, da ikke med så irriternde "scene-mannskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Dette blir vår første gig overhodet så det blir nok uansett en grei erfaring samme hvordan det går.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det faktum at dere opplevde dårlig "service" er som et arbeidsuhell å anse fra arrangør. Har ikke vært borti ett eneste annet band som har opplevd, i løpet av to deltagelser og 90+ band. At du i utgangspunktet ikke liker bandkonkurranser er forøvrig irrelevant for trådstarter, selv om du selvsagt skal få ha din egen mening. :)

(Haha, vi har diskutert detta for mange ganger, TF <3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bare ikke ha ett ønske om hvordan lydbildet til bandet ditt skal være ;)

Nå lurer jeg litt hva slags magi du tror en lydmann som betjener femten band på en kveld skal få til.

Hvis han gikk så drastisk til verks som å begynne å skru på ampene så... ja, du veit. "Shit in, shit out".

Også til trådstarter, Emerganza er en finfin mulighet for uerfarne band å få prøve seg i noenlune profesjonelle rammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som valset rundt på scene var ikke lydmann, det var "Emergenza-duden". Og mitt første problem med ham kom på infomøtet hvor han presterte å nevne alt utstyret "Pappas oljepenger har skaffet dere, og som dere føler dere må vise frem, det er ikke poenget her". Jeg så han forøvrig dasse rundt på scenen å skru på ting med andre band enn oss, så det er ikke noe om at vi "Ikke vet hva vi holder på med".

Fyren er en dust, og jeg er ikke førstemann som har sagt det.

...Og band konkurranser er alt som er galt med industrien.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.