Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Emergenza festivalen 2014


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Den er konkurransebasert, men det jeg har ett problem med er folk som Emergenza som utnytter det igjen. Bandene tjener somregel ikke noe annet på det enn å få spille på Rockefeller, og der igjen som janteloven's vokter så tar han å sier "noget der sikkært ær deres eneste sjangs at få spille på noe så stort".

Det er ikke for min egen del jeg er sint på den festivalen og Martin's ovenfra og ned arroganse, det er for de bandene han prøver å ta selvtiliten fra. (For min del, som tidligere nevnt, så fikk selvtiliten seg en knekk av at vi faktisk kom videre)

Anyhow Chris: Thulsa Doom på Last Train i kveld? Eller en øl i ettertid? :P

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som valset rundt på scene var ikke lydmann, det var "Emergenza-duden". Og mitt første problem med ham kom på infomøtet hvor han presterte å nevne alt utstyret "Pappas oljepenger har skaffet dere, og som dere føler dere må vise frem, det er ikke poenget her". Jeg så han forøvrig dasse rundt på scenen å skru på ting med andre band enn oss, så det er ikke noe om at vi "Ikke vet hva vi holder på med".

Fyren er en dust, og jeg er ikke førstemann som har sagt det.

...Og band konkurranser er alt som er galt med industrien.

Haha, steike. Det høres meget spesielt ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Vi har vel ikke akkurat så store forhåpninger om å gå videre ettersom vi er ganske ferske som band og aldri spilt en eneste gig tidligere.
Hjelper heller ikke at trommisen er ute med senebetennelse og kanskje ikke rekker konserten. Vi har en stand in trommis sånn just in case men det blir jo ikke akkurat det samme:)

Uansett, for vår del så er vi happy bare for å få spilt en gig og testet musikken vår for folk (forhåpentligvis kommer det noen) og om det blir med den ene konserten så er vi fornøyd uansett!

Så lenge ikke publikum kaster egg og tomater på oss :D

Legger ved to klipp her så kan dere jo gi ris og evt ros om dere føler for det. Vi er ikke spesielt flinke eller høytidelige av oss så vi tåler stram og ærlig kritikk ;)

Det skal sies til vårt forsvar at disse låtene ble tatt opp i ett take med en simpel mobil båndopptaker plassert midt i rommet i øvingslokalet så en del grums og sure toner må påregnes.

Det er en stund siden disse opptakene ble gjort så låtene er noe forandret den dag i dag, spesielt "OOC" låta da versjonen her er ganske ensformig på den ene gitaren med oktav riffinga, spes på refrengene:)

https://soundcloud.com/radiateheat

Det har vært nyttig å lese om erfaringene deres og vi går inn med åpne sinn og forhåpentligvis stemte gitarer og satser på at dette går greit:)

Godt nytt å
r:)

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke presentert bandet ditt på den beste måten på slike konkurranser mtp. lyd, men hvis du bare vil spille er det vel greit nok.

Jeg har hørt og lest såpass med historier om Emergenza at det ikke frister så veldig, var med selv for 3-4 år siden og det virket ikke som det mest seriøse opplegget. Bl.a. var det STOR forskjell på antall publikummere og antall avgitte stemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Vi er med så og si kun for å få første gig unnagjort uten særlige forhåpninger om å gå videre. Men greit å få spilt i det minste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.