Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

verdens beste bassist!


Lejs

Anbefalte innlegg

Matt Freeman i Rancid. han var tidligere med i OpIvy.

Hvis dere ikke har hørt han spille bør dere laste ned sangen Maxwell Murder, ikke liveopptak, men fra labumet ..and out come the wolves. Utrolig dyktig mann. Mange trur bassister i punk bare står der og spiller enkle riff og slikt, men det er ikke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tim Commerford (Audioslaverage against the machine)

Dave Ellefson (eks Megadeth)

Cliff Burton (eks metallica)

Flea (Rhcp)

John Myung (Dream Theater)

Steve Harris (Iron Maiden)

Er jo seff mange gode bassister, men disse står øverst på lista gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest HeavyBassDude

Har dere i det hele tatt Hørt om RUSH?!

Blir temmlig lei meg av og se at ingen Nevner Bass Guru Geddy Lee Her, Mannen som har MEGET Personlige Linjer, som gjør alt annet en å følge gitaren, Typen som kan spille alt Fra Thrash Metal(deler av noen sanger har faktisk elementer av thrash, og kunne pasert som det hadde det ikke vært for stemmen hannes) til jazz. Geddy Lee's Bass linjer er av den typen som får deg til å føle deg skikkelig god invending, den Mannen er Et Geni, og det kan forsåvidt bli sagt om resten av bandet og...

Av andre favoriter jeg har er: Steve Harris, Jari Kainulainen, Flea kommer vel og høyt, og det er ikke fordi han er i rekken av "OFG!!&&¤#!" Bassistene(med andre ord, av de populære) Men han lager vanvittig tøffe bass spor, ofte melodiske og gode.

Jason Newsted vil også alti ha en plass for meg, han er trossalt typen som fikk meg til å starte på bass. og han har mye tøff bass gående på Load og Reload albumene til metallica..(ja, jeg liker de! MOHAHAHA :twisted: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt Freeman i Rancid. han var tidligere med i OpIvy.

Hvis dere ikke har hørt han spille bør dere laste ned sangen Maxwell Murder' date=' ikke liveopptak, men fra labumet ..and out come the wolves. Utrolig dyktig mann. Mange trur bassister i punk bare står der og spiller enkle riff og slikt, men det er ikke fakta.[/quote']

Apropos punk, er ikke bassistene fra All og The Exploited bare helt sinsykt raske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt Freeman i Rancid. han var tidligere med i OpIvy.

Hvis dere ikke har hørt han spille bør dere laste ned sangen Maxwell Murder' date=' ikke liveopptak, men fra labumet ..and out come the wolves. Utrolig dyktig mann. Mange trur bassister i punk bare står der og spiller enkle riff og slikt, men det er ikke fakta.[/quote']

Apropos punk, er ikke bassistene fra All og The Exploited bare helt sinsykt raske?

Har ikke hørt noe særlig av de bandene, men kan sjekke de ut. Er en del utrolig gode bassister innen punk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flea er jo flink til å spille punk basslinjer, men that's it. Mye energi, men lite feel.

Syns det er rart det er ingen som har nevnt Stanley Clarke, han er jo en legende. Så har vi jo Steve Bailey, han tar jo jaco på fretless og ganger det med 100 :wink:

Larry Graham bør jo også nevnes! The Groove master!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig ang. steve bailey. Han er en dritgod bassist, faktisk er nok han og micheal manring de største forbildene mine på fretless, men bare på det tekniske. Musikaliteten, genuiniteten og orginaliteten til jaco kan ingen av de komme opp mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaco er faktisk ganske undervurdert, teknisk sett. De fleste i dag sier at jaco hadde feel og alt det der, men at det skorter på teknikken - sammenliknet med nåtidens bassister. Det stemmer ikke helt. Det er faktisk ikke så mange i dag som kan gå rett i studio og ta hele donna lee, inkludert solo, på 1.tagning - og få den like bra som jaco. Eller ta alle studiopptaka hans med weather report. Det er ytterst få som kunne gjort havona like bra som han. Finnes mange tilsvarende eksempler: Kombinasjonen av krevende tekniske partier og musikalsk innlevelse kjennetegner jaco. For husk: Skal man leve seg inn i noe musikalsk, så må man ha teknisk overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.