Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med denne billig-bassen? (LTD Vintage 204)


siimen

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en bass, men har aldri spilt noe særlig bass og skal ha noe brukbart men billig.

Gitarhuset kjører jo kampanje på denne nå: http://www.gitarhuset.no/product/bass/ltd/3031405/ltd-vintage-204-maple-black-el-bass-4-strengs-dist-black?utm_source=apsis-anp-3&utm_medium=email&utm_content=unspecified&utm_campaign=unspecified

Noen erfaringer å komme med her? Eller burde jeg kjøpe noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet litt rundt og det ser ut som man kan få den samme bassen til 4000kr ellers på nettet også til vanlig pris. Gitarhuset har hatt kampanjen ei stund, og tenkte det måtte være en ok bass og teste og leke litt med hjemme? Men da er det jo ganske lett å få tak i en brukt fender til en god pris også, selv om det blir kanskje 5000kr brukt for en fender.

Det jeg hovedsaklig lurer på er hvordan mekanikk og elektronikk er på denne? Det jeg klarer å lese meg til angående spillbarhet osv virker helt ok for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nettopp en slik for å ha som utlåns og backup bass. Det er egentlig en veldig bra bass. Har etterhvert spilt på en del ulikt i forskjellige priser, men denne bassen overraska stort! Dem låter fint og tight og var relativt lettspilt ut av kassa.

Elektronikken er ok, men ihvertfall jazz-micen ved stolen er litt flat i klangen. Elles er kvaliteten i forhold til pris bra. Men eg jobba litt med min, shimma halsen og pussa litt på noen bånd for å få lav og jevn aksjon.

Men nå spiller bassen helt nydelig. Så Eg er godt fornøyd.

Kommer til å bytte micer for å få dem helt topp, og bør vel skifte stenger til noe som boomer litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.