Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Grimcaster #2


Anbefalte innlegg

Oppdatering, for de som fremdeles måtte bry seg:

Nytt verksted er anskaffet! Det fulgte tilfeldigvis med et nytt rekkehus også, så det gjorde seg jo. :) Jeg har ganske begrenset plass så langt, men jeg får gjort mye om jeg holder rotet til et minimum. Per akkurat nå har jeg ikke klart det. Det som holder meg tilbake fra å komme videre nå, er strengt tatt måling og fresing av kropp. Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne uten en mal. Jeg har rett og slett laget en dørstokkmil for meg selv!

Får vel snart åpne "How to build an electric guitar" og se om den kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

TTT... Veldig lang T! Nytt hus, ny bil og familieøkning har tatt mesteparten av fokuset i hele år. Da det begynte å gå opp for meg at det dukker opp en liten sneip i januar tok jeg motet til meg og tygget litt tre.

Grimcaster #3, aka Mahogny-telen, har i dag fått frest ut halslomme. Denne er 90% ferdig, den første halslommen jeg noensinne har frest ut, og ikke minst: frihånd. :ninja:

Det kommer straks en oppdatering med resultatbilder, nettet må bare gidde å samarbeide først. Halsen er Warmoth, lånt fra en gitar jeg bygger sammen for en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skulle trodd at en hals kunne passe etter å ha blitt frest til med frihånd? Ikke jeg. Jeg regnet ærlig talt med å måtte kaste hele kroppen etter dette. :P

2014-10-19154525_zpsbf901b36.jpg

Den sitter ganske så støpt på bass-siden i halslommen!

2014-10-19154552_zps2f6bc204.jpg

......meeeeen på den andre siden... Her har vi altså baksiden av medaljen. Ser også i blitz-lys at kroppen har masse finpussing og småfresing igjen for å bli fin.

2014-10-19154559_zps92d96005.jpg

Som nevnt, en del pussing og fresing ja! Bak ser den ut til å sitte dårligere enn den egentlig gjør på dette bildet. Neste steg blir uansett å få

frest helt ned til 5/8" eller ca 16mm. Lommen er nå på 13mm.

2014-10-19154608_zpse87c4f91.jpg

Er mange finurligheter ute og går i kroppsformen. Templaten min er laget på hobbyvis etter Grimcaster #1, så nøyaktighet til en ekte tele er ikke tilfellet. Kommer til å modifisere de områdene som trenger det.

2014-10-19154620_zpsba07fbe9.jpg

For å konkludere: Jeg har endelig gjort noe igjen, etter nesten ett år på benken! :D

Endret av lokmund
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.