Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitar som bagasje paa fly!


Rona

Anbefalte innlegg

hei! jeg skal snart flyy tilbake til norge med gitarene mine, og jeg lurte paa om det er noe spesielt man maa gjöre med dem för man sender dem? for sist jeg flöy ble den ödelagt! tror halsen har böyd seg elr no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med å ha dem med seg er jo temperaturforskjellene. I lasterommet på et fly er det, så vidt jeg vet (korriger meg om jeg tar feil), ikke oppvarming. Dermed vil det sannsynligvis bli mange minusgrader der nå på vinter/vårtid.

Jeg skulle selv frakte gitaren min (som jeg nylig hadde kjøpt i landet jeg dro fra) og det eneste tipset jeg fikk av selgeren var å skaffe meg en god og solig gitarkasse (som de tilfeldigvis hadde til blodpriser :lol: ).

Jeg sendte det med sånn spesialgreie. Ikke med det vanlige bagasjesystemet. Jeg tror greia med det jeg brukte var at tingene ble lagt inn til slutt, oppå all den andre bagasjen, i stedet for å bli liggende under.

Du kan sikkert spørre om de har noe liknende opplegg på flyplassens infosenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvis du tok den med inn på flyet kan det jo ikke ha vært temperaturforskjellene. Hva kan det da ha vært? Heh, kanskje det har noe med trykk å gjøre? Bare en løs teori.. :|

Kanskje samme greiene som gir det dotter i øra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle airlines som lar deg ta gitar som handbagasje.. den er stor, og spesielt med en hardcase blir den sett på som en koffert som heller skulle ha vært i lasterommet. Tror ikke de er ekstra greie på dette heller i disse terrortider... Kanskje det er bedre med en gig-bag i så fall. ser litt mer ut som en sekk eller no sånt.

Kjøpte gitar i USA når jeg var der i julen, når jeg kom på flyplassen sa jeg at den skulle bli sendt i spesialbagasjen, men det hadde de ikke der. så det eneste jeg kunne gjøre var å lime på "fragile" og "handle with care" lapper. Slakket strengene endel, og la inn sokker/t-skjorter o.l. i hardcasen slik at gitaren la helt kompakt. La en t-skjorte rundt halsen slik at den lå helt stødig. Så var det bare å vente, og håpe på det beste :(

Sjekket gitaren når jeg kom til oslo, da så kassen litt ekstra slitt ut, men gitaren var i topp stand :D Sendte gitaren som spesialbagasje resten av turen (oslo-tromsø). Kassen var en standard gibson hardcase.

Dette funket som sagt bra, men denne metoden er likevel ikke en garanti for at du får din gitar trygt med hjem igjen, bare et forslag hvordan du kan gjøre det ;)

PS: flyturen ble bare enda lengre når jeg visste at Les Paulen min la i lasterommet, i uviss stand :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i england i fjor og henta en ny gitar.. kjøpte en ekstra billett til gitaren, så den fikk sitt eget sete på flyet... hehe.. Nå var riktignok dette med ryanair der de ihvertfall ikke har spesialgods ordninger, og en ekstra billett kostet kun 300kr, så.. Men den kom ihvertfall helt trygt hjem, da jeg hadde den ved min side på hele turen.

Roan : hvordan klarte du å ødelegge en gitar du hadde med som håndbagasje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke peiling. spilte paa den da jeg kom frem, aa da var den helt skurrete. men jeg trodde det hadde med kulde aa gjöre eller noe saant. men etter en stund var den helt rar. fikk samme lyd av strengene fra 3 til 12 baand... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.