Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Minste og beste duppeditt til reisegitar på hotell?


Tommern

Anbefalte innlegg

Hepp.

Har endelig anskaffet meg en reisegitar, med pick-up. Kjekt med litt adspredelse med over 100 døgn med papirarbeid på hoteller.

Hva er minst, og gir best lyd for hotellromklimpring ?

Vil helst lsippe headset, helst mindre fysisk enn Cubes, og gjerne kunne tweake litt lyd. Noen med erfaringer fra forskjellige typer?

Takker for evt innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå for Amplitube eller Irig. Jam-up pro og Apogee Jam fungerer 100000 ganger bedre.

Selv startet jeg med Amplitube og Irig, men etter tips fra en kar her på forumet prøvde jeg Jam-up med Apogee Jam. Kort oppsummert så kommer jeg aldri til å bruke førstnevnte løsning igjen. Jam-up låter så ufattelig mye bedre. Med hensyn til Irig vs Apogee så er det en del mer støy på Irigen, noe som blir veldig plagsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en søt liten Vox AC-1?

lg_ac1rv.jpg

Skikkelige analoge greier, ikke noe nymotens digitaltull. Den har til og med innebygde rytmemønstre. Den er *nesten* like tøff som en AC-30, men adskillig lettere å bære. OK, kun 1 watt, men etter at jeg monterte speaker-out på min, så rister veggene når jeg kjører gjennom 1x12-kabinett og skrur på full guffe... (vel, en smule overdrevet kanskje...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Nå ble det mange muligheter her. Jeg må vel kanskje først bestemme meg om jeg bare skal ha lyd, eller også noe mer...

Både Marshalen og Voxen er jo artige greier om man bare skal ha lyd. Trenger ikke mer på et hotellrom, for da blir jeg vel fort stående på fortauet .. :D

Takk for artige innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle valgt mellom Marshall sin microstack og Vox sin AC1 hadde jeg valgt Vox. Har hatt et microstack - det låt ræv IMO. Vox sin låter ikke akkurat himmelsk den heller, men den rytmeseksjonen er faktisk ganske okei mtp hva du får for pengene. En ganske kjekk jamme-sak til bruk på lavt volum og trinnløs hastighet på rytmeseksjonen. Har en slik liggende (har prøvd en del slike portable "amper" og multieffekter opp gjennom årene til sjøs) som eventuelt kan være til salgs...? PM if so.

Mvh

Erkny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.