Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemme en vanlig gitar som baritone gitar - Dårlig ide?


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Heisan,

Jeg har en deletelecaster liggende som jeg ikke har fått gjort så mye med, men har nå bestemt meg for å ta tak i den og bygge den ferdig. Jeg har alltid hatt lyst på en baritone gitar og tenkte derfor jeg heller kunne stemme denne veldig mørkt enn å kjøpe en helt ny gitar. Jeg tenker å stemme den i B standard og lurte derfor på om dette er en god eller dårlig ide, med tanke på om gitaren(halsen) kan ta noen skade av dette? :)

Burde jeg også sette inn noen andre pickups?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå fint, mange som gjør dette. Crowbar fks. gjør dette med 24.75 skala med 13-56 strenger.
Din strat har mest sansynlig 25.5 skala så det går fint.

Etter min erfaring burde sounden være tightere jo dypere man stemmer, så mulig du vil føle det blir grums med pickupene som står i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre! Det står en seymour duncan sh-4 i bridge og den blir brukt mye til metal, men vil jeg kanskje ha en som er enda mer spesifisert på mørkere toner?

Hvor tykke strenger burde jeg ha?
Jeg vil ha en tension som er lik 10.-52. i E standard, men heller litt for stramt enn for løst.

Burde jeg gå for 13-62 eller 14-68 da?

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.