Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å fikse løse strap buttons. Castor?


Anbefalte innlegg

Har i mange år vært en hardnakket forkjemper for den såkalte "fyrstikkmetoden" når det kommer til å fikse løse strap buttons. Det har frem til nå funket smertefritt, men nå har jeg seriøse problemer. Skal prøvespille for et band på torsdag, og skruehullet på gitaren jeg skal bruke er blitt helt glatt. Da er det bare å innrømme at man har gjort en generaltabbe i mange år, og ta lærdom av det.

Derfor snur jeg meg til de vise herrer på GN, og lurer på om de har noen tips? Jeg har i utgangspunktet tenkt på å fylle hele hullet med Epoxy, men hvis noen har et bedre tips, er jeg mer enn villig til å ta imot det. Tidsrammen min er to dager, trenger å ha denne gitaren i fungerende tilstand torsdag klokken 20:00. Jeg har også ti tommeltotter, og har derfor verktøy deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brukt Kristoffer- Eide- metoden. Det er mer holdbart enn epoxy, fordi du får gjenger med på kjøpet. Mye mindre klin er det også.

Vent gjerne natten over før du skrur inn skruen etter at du har hatt i superlim.

Du trenger ikke å fylle hullet "sprengfullt". Det kan også være like greit å bruke to halve deler, delt på langs, som et helt ett. Da er det lettere å få skruen inn i senterav grillspydet. jeg har pleid å bruke coctailpinner, men disse spydene er nok minst like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.