Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Carvin gitarer og prisnivå


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Syns de fleste gitarer går mye billigere for tiden enn de gjorde før..Virker som prisene har synket ganske kraftig det siste året. Før i tiden var Epiphone meget gode gitarer for pengene fordi man ikke fikk noe bedre til prisen, men idag så vil jeg påstå at det finnes utrolig mange gode gitarer til latterlig pris. Spesielt merker som ikke heter ESP/Gibson/Fender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var det jo grei pris på. 4000 kroner for en 1989 model DC200 koa med aktive pickups.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42940452&searchQuery=

Kunne godt tenkt meg en slik en, men har allerede en gitar med Floyd Rose og det holder!

Dette er et godt eksempel på hva jeg mener er et røverkjøp. Kikk på treverk og hardware, og kombiner det med at gitaren er knalllgodt bygget. Så forlanger man usle 4k for den, og får kanskje 3. Her er det ikke bånd på vandring med skarpe ender, ujusterbar hals, billige post og så videre. Skammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg har en DC135koa fra tidlig 90-tall og den lå vel rundt 10-11k ny gjennom importør den gang, så om en ikke gikk for de billigste løsningene så har vel aldri prisene vært ekstremt lave.

Billigere enn mye tilsvarende er det jo, men har ikke fått med meg at det har vært voldsomme endringer i pris de siste åra(så lenge en sammenligner epler med epler og ikke ser på nye eksotiske finisher/treslag)? Men mulig jeg ikke er helt oppdatert på nypriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant tråd!

Fikk nylig pris fra Carvin kundeservice i USA på en lefty Carved Top 7-strenger med mine specs fra topp til tå...9000 kr inkl frakt med FedEx. Fantastisk pris.

Har også hatt en Carvin DC7 for noen år siden og kvaliteten var upåklagelig. Halsen er til dags dato den beste 7-strengs halsen jeg har vært borti.

Carvin har ikke hatt forhandler her i landet på mange år, så det er jo forståelig at folk ikke vet noe særlig om merket.

Og siden 4SOUND på en måte "bestemmer" hva folk skal ha (Gibson og Fender) så vil du heller aldri finne en Carvin i butikkhyllene i landets fleste instrumentbutikker. Og det er veldig synd, for Carvin er custom-bestilte instrumenter der du kan velge blant hundrevis av specs og virkelig få et personlig custom-instrument til en billig penge. Og hva er egentlig kulere enn det?

Men som det ble nevnt tidligere i denne tråden så er det maaange "merke-horer" i dette landet som vil kjøre "trygt" og safe,

og folk er kanskje litt redd for å prøve nye ting og dermed "skille" seg litt ut? Det er jo selvsagt lov, men en går glipp av mye kult hvis en bare skal

spise skive med hvitost på hele livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tråd! :) De har jo en fantastisk liten 50 watts amp også som går hus forbi alle. Mener de går for $600!

Tenker du på V3 Micro?

Syns de fleste gitarer går mye billigere for tiden enn de gjorde før..Virker som prisene har synket ganske kraftig det siste året. Før i tiden var Epiphone meget gode gitarer for pengene fordi man ikke fikk noe bedre til prisen, men idag så vil jeg påstå at det finnes utrolig mange gode gitarer til latterlig pris. Spesielt merker som ikke heter ESP/Gibson/Fender.

Det er vel prisdump på det meste nå, også ESP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.