Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt Epi LP


Dolven

Anbefalte innlegg

Siden jeg fikk meg akkustisk gitar har jeg ikke brukt el-gitaren så mye. Mest fordi jeg ble lei av å stemme gitaren. Men så har det seg sånn at en av de siste gangene jeg brukte den, for ca. 2 år siden, så løsnet reimen og gitaren gikk bang i bakken. Etter dette har jeg bare lagt den vekk ... Men i det siste har jeg dratt den fram igjen, og jeg har begynt å prøve å ta den i bruk igjen. Men så viser det seg at bropickupen er gåen. Og i lengden blir det jo kjedelig å bare bruke halspickupen ... Derfor lurte jeg på om noen vet hva som kan ha gått galt når gitaren gikk i bakken, og om dere har noen gode forslag til å få fikset dette til en ikke alt for stor pris. Eller er det kanskje like greit å finne et nytt stykke musikkøks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde det være greit å fikse for en relativt rimelig sum Trolig er det bare noe som har løsnet, og det er da snakk om å lodde på en ledning, skifte ut en bryter eller et potmeter. Det koster ikke mange kroene. Uansett lønner det seg å fikse dette, uansett om du velger å selge den for å kjøpe noe annet, eller å beholde den når den er i orden. Jeg kan jo kikke på det, men du nevner ikke noe om hvor du bor. Hvis det er for langt unna, blir det noen kroner i frakt, og da er det minst like rimelig å få en lokal kar til å kikke på det. Trolig er det som sagt enkelt å reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Castor sier så er det stor sannsynlighet for at dette er noe som er enkelt å fikse. Mange hjelpsomme forumitter rundt i landet med god peiling på dette, så med et hint om hvor du bor er det ikke umulig at noen i nærheten gidder å ta en titt på dette for en kopp kaffe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg bor utenfor Stavanger. Kan jo ta en tur innom 4Sound, og høre om de kan ta en kikk på den.

Men en annen ting jeg også la merke til var at det er et mareritt å stemme gitaren nå - og når den først er stemt tar det ikke fem minutter før den er ustemt igjen. Jeg vil tippe dette har skjedd samtidig, men er ikke sikker. Har forøvrig prøvd å bytte strenger, uten at det hjalp noe særlig ... Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg bor utenfor Stavanger. Kan jo ta en tur innom 4Sound, og høre om de kan ta en kikk på den.

Men en annen ting jeg også la merke til var at det er et mareritt å stemme gitaren nå - og når den først er stemt tar det ikke fem minutter før den er ustemt igjen. Jeg vil tippe dette har skjedd samtidig, men er ikke sikker. Har forøvrig prøvd å bytte strenger, uten at det hjalp noe særlig ... Noen tips?

"Smør" sporene i oversadelen med "bly" fra en blyant. Det og nye strenger bør hjelpe. At gitaren går i bakken skal egentlig ikke gjøre noe med at gitaren ikke holder stemminga. Likevel er det slik at hvis gitaren har stått lenge, kan treverk i hals osv. ha beveget seg slik at du burde fått den justert litt og intonert igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyant trikset funker, men å bytte oversadel vil nok gi deg mer stabilitet over tid. Et godt tips: Sjekk ut Graphtech oversadler! Så slipper du å tenke mer på det, de er " selvsmørende", dvs er laget av et materialet som ikke strengene "klyper" seg fast i. Dette er en kjempeoppgradering på en epi som ikke koster stort :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.