Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nybegynnertips


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har lyst til å lage noe, tenkte på kanskje en footswitch til å starte med, eller finnes det noe enklere? hadde vært kult med noe litt mer avansert også, men kommer ann på hvor vansklig det er. Og hva må jeg huske på, og kunne, hvor skal jeg bestille deler hvis det blir noe av, musikding eller no?

setter pris på alle forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill et kit, så slipper du å stresse med deler. En av boosterene er et bra utgangspunkt å begynne med, veldig få komponenter. Ellers kan du bestille deg et kit med Distortion plus. Litt flere komponenter, men ikke så veldig mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt ja! Solgt min klone for 250kr til en bassist fordi jeg ikke brukte den.

Litt gøy å bygge da, kjøp deg noe spraylakk på biltema og noen fancy knotter fra musikding, gøyere LEDs enn rødt - så sitter du igjen med en ganske så god boks, enkelt og greit.

Jeg bygget en fra sett, og en fra komponenter jeg hadde liggende, litt forskjellige kondiker, dioder og andre komponenter. Låt som to forskjellige bokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at boksen blir bedre med spraylakk og fancy knotter? Gøyere leds vet jeg at har en forbedrende effekt, iallefall blå, men trodde ikke spraylakk og knotter hadde samme funksjon? :P

Og...kondiker? Er det vestlands-slæng? Jeg er oppvokst med kondiser, evt caps om man vil være litt internasjonal av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at boksen blir bedre med spraylakk og fancy knotter? Gøyere leds vet jeg at har en forbedrende effekt, iallefall blå, men trodde ikke spraylakk og knotter hadde samme funksjon? :P

Og...kondiker? Er det vestlands-slæng? Jeg er oppvokst med kondiser, evt caps om man vil være litt internasjonal av seg.

Det er jo greit kjedelig å sitte igjen med 4-5 helt like, grå, ulakka bokser når man har bygget seg mer enn en.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.