Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min første Akustiske Gitar?


Syvers

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg en akustisk gitar, men aner ikke hva jeg burde velge.. har sittet å sett litt på nett og lest tester osv.

så har funnet noen jeg kunne tenke meg, men vet ikke hva jeg burde gå for.

Tenkte på gitar til rundt 3000kr

Takk for svar

Her er de jeg har Vurdert

Yamaha CPX500II

Art & Lutherie Dread Cedar

Fender CD-140SCE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være cutaway, synes det er finere men er ikke noe krav. Elektronikk er heller ingen nødvendighet:)

brukt er også en mulighet, har kikka så vidt på finn men har ikke funnet så mange som er aktuelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å finne det ut på, er å prøve så mange gitarer som mulig i den prisklassen som er aktuell for deg. Så får du et sammenligningsgrunnlag og kan finne den som passer deg best. Man kan lese seg grønn på tester osv, men når det kommer til lyd og spillbarhet er dette subjektive faktorer som du best finner ut av selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne prisklassen er det i utgangspunktet ett fett hva du kjøper. Du får finfine gitarer, og du får søppel, fra samtlige produsenter,selv om det kanskje er nærmere mellom godbitene og lengre mellom søpla hos f.eks Yamaha og Ibanez enn det er hos f.eks Morgan. Samt at Morgan vil nok være vanskeligere å selge (evt synke mer i pris) enn hva en gitar fra Yamaha eller Ibanez gjør når du finner ut at du vil oppgradere om et par år :)

Ellers har jeg i denne prisklassen spilt på bra gitarer fra Ibanez, Yamaha og Cort, og fra disse er kvaliteten også ganske stabil. Verdt å sjekke ut, sammen med alt annet de har i din prisklasse i butikken du drar til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste i denne prisklassen er vel laget av underleverandører i Kina, og som Duckling er inne på kan kvaliteten variere ganske mye mellom eksemplarer som i utgangspunktet burde være nokså like. Unntaket er Art & Lutherie som er laget i Canada av Godin, samme som lager bl.a. Seagull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.