Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG holder ikke stemminga.


Alfi27

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg en Ibanez RG2550E, noe jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre bare for noen måneder siden.. :P

Den er veldig bra å spille på, over all forventning! Lyden er også bedre enn forventet, men pickupsa skal byttes ut om ikke så lenge.

Gitaren har et Ibanez Edge Pro-tremolosystem, og den holder ikke stemminga helt hundre. Den lokale gitarpusheren hadde ikke tid før over påske så tenkte jeg kunne prøve selv, hva må jeg gjøre for å fikse det? Den har forholdsvis nye strenger og alt ser egentlig ganske bra ut, men har aldri hatt noe mer komplisert enn en strat før så er forholdsvis grønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av tremmen og se hvordan kantene som hviler mot de to stolpene ser ut :-) om disse er slitte så kan tremmen bli ustabil og dermed ikke holde seg stemt.

Er det slik at alle strengene enten blir sharp eller flat etter at du har brukt tremmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å gå bananas med tremoloen etter den ble helt ustemt, men føler at den blir mer ustemt når jeg diver enn når jeg "går oppover i pitch", og da blir den veldig flat.. Det kan jo ha vært at den kom fra en lang ferd fra Tromsø og var litt værsjuk, men selger mente også at den ikke holdt stemminga 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.