Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til valg av Orange-amp (gitar)


Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg skal kjøpe meg en orange rørforsterker, og i den anledningen trenger jeg litt hjelp av dere som har peiling..

Jeg har sett på en amp på youtube (AD30 HTC) og syntes at denne hørtes rimelig fet ut.

Ser også at denne modellen er litt billigere enn andre modeller som f.eks. Rockerverb og Thunderverb, og da begynner jeg å lure på om det er store forskjeller på de, HVA som er forskjellene osv. Det jeg lurer på, er rett og slett om AD30 HTC-ampen er fet nok, eller om jeg bør legge til et par ekstra lapper og heller kjøpe en litt dyrere amp. Hva ville dere gjort?

Håper dere kan hjelpe meg inn på et spor her. Er ganske usikker på dette, hehe.

Spiller forresten 70-tallsinspirert rock, men også litt hardere. Led Zeppelin og Jimi Hendrix er store favoritter!

OG hvis det allerede finnes en tråd om dette eller noe, så beklager jeg det! Da er det bare å slette denne.

Takk!

Endret av stevengerrard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så du vet det så har jeg nettopp fått tak i 6 stykker Rockerverb 50 112 mk1 (mk2 er den nyeste) som importøren skal selge ut til grisepris ettersom det har kommet ny modell.

Har ikke rukket å lage annonse ennå, men de er kliss nye i eske, aldri vært åpna og vi skal selge dem ut for 11995. Kan det være interessant? Jeg lager annonse i kveld en gang på den. Kan sende deg link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AD30 har heller ikke effektsløyfe. Å si at den låter kjipt blir feil. Jimmy Page brukte vel 50W utgaven av denne på Led Zeppelin konserten for noen år siden. Midt i blinken for den type tone.

Selv har jeg OR50. Den er hissigere og har mer bunn, men bare én kanal. Prisen er dog veldig lik AD30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AD30 har heller ikke effektsløyfe. Å si at den låter kjipt blir feil. Jimmy Page brukte vel 50W utgaven av denne på Led Zeppelin konserten for noen år siden. Midt i blinken for den type tone. Selv har jeg OR50. Den er hissigere og har mer bunn, men bare én kanal. Prisen er dog veldig lik AD30.

Det Jimmy Page bruker er ikke originalt, men noe spesialgreier han har fått laga.

Tror han også kun bruker det til therimin, og ikke til gitar. Men er ikke sikker, og gidder ikke google det opp nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Page brukte vel noen custom AD50 amper - Samt noen gamle Matamp Orange amper til Theremin og sånt in the old days

Hadde AD30, kjempeamp - To nesten identiske kanaler som man kan mikse litt på for å evt ha en lead og en rytme-sound eller en mer clean lyd f.eks.

Har også hatt Rockerverb 50 og har idag Thunderverb 50. Sistnevnte kan bli litt for metal på vrengen for en type Hendrix lyd.. Ville nok gått for en AD 30 eller Rockerverb 50. AD30 dukker opp med jevne mellomrom på Finn til 8-9000,- noe som er en veldig god pris for en bra amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Rockverb 50 låter skambra. Utrolig mye trøkk i ampen og cleankanalen er ikke dum heller. Men inntrykket jeg har av ampen, er at den låter litt moderne voicet ift musikken du listet. Men du kan jo gjøre litt research, høre litt lydklipp og sånn, kanskje du liker det. Jeg prøvde ikke akkurat å tweake så mye, ettersom jeg prøvde den i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.