Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

deres erfaringer med Line 6' Spider serie


Straymond

Anbefalte innlegg

Häpp.

jeg er litt spent på hva dere syns om denne serien.

jeg har en series III selv, en amp jeg har klare meninger om som jeg venter litt med å velte ut av meg ;)

åh, forresten;

dere som hater line 6 fordi det er line 6, gå og kok et egg i stedet for å hive dere på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg vet er at en kompis av meg har hatt en. Den varte i to år før det oppstod en feil på den som kopstet like mye å reparere som ampen kostet ny. Men de holder kanskje lengre i kjellerstua, og det går jo å skru brukbare lyder på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt ålreit forsterker med greie amp-simuleringer, og en ypperlig øvings-/hjemme-forsterker. Når jeg skulle kjøpe meg øvingsforsterker så prøvde jeg en Spider III (tror det var 3 hvertfall, men kan ha vært to), Roland Cube X og Peavey Vypyr. Alle sammen finfine forsterkere til hjemmebruk. (Prøvde minste varianten av alle sammen). Endte opp med Vypyr kun på grunn av pris. Lydmessig var de mye det samme. Forskjellige, men ingen spesielt bedre eller dårligere.


Skulle jeg kjøpt en med mere futt og større element til bandbruk så ville jeg nok heller gått for en Line6 Flextone III, da jeg synes disse låter en del fetere, og vel ligger i omtrent samme prisleie som de største spiderene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke bidra merker jeg..., men jeg er enig med det Duckling skriver om Flextone III (og det er vel kanskje trådstarter også, ettersom han hadde en slik en for en del år siden om jeg ikke husker feil).

Lillebroren min har en Spider III som han freste rundt med før han fikk seg en Fender Hot Rod Deluxe. Jeg plukket den opp for han her i Oslo og lekte litt rundt med den i en dag eller to før den føk avgårde til han. Mega-metal-kanalen var ganske morsom, men de tre andre husker jeg som ganske ubrukelige egentlig. Nå var det snakk om den minste utgaven i Spider III-serien, så opplevelsen ville vært noe helt annet med de større utgavene.

(Oi, der bidro jeg visst allikevel).

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har ingenting spesielt negativt å bidra til line6 spider serien. Har vært borti nesten samtlige modeller siden spider II for ti år siden. Det er billige amper og låter dertil, men for nybegynnere er det absolutt kurant. Er du ikke kresen, er det heller ikke så stor forskjell fra de ulike modelleringsforsterkerne fra de ulike produsentene (line6, fender, marshall, roland, peavey, etc.), selv om jeg har favoritter og de jeg liker mindre blant de nevnte. Men det var ikke temaet i denne tråden.

Jeg ville ikke kjøpt en selv, men så er jeg kresen, da.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.