Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til pickuper til telecaster?


space

Anbefalte innlegg

Sjekk ut Zhangbuckers, knallbra pickups til gode priser. :) Har selv Paul Bunyan neck og bridge.

Kan ikke si noe om Tele-pickupene (ennå...), men de han lagde til Firebirden min ble vanvittig bra. Har en Telebucker 2 fra David som skal i det nye Telemaster-prosjektet mitt også, men har ikke fått testet den foreløpig. Veldig fine priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, telemaster :) (Min egen hjemmelagde Sonic blue-ish i studioet)

156941_10151316803405295_489197213_n.jpg

Får se om jeg oppgraderer pickupene i min også etter hvert. Får se hvor fornøyd jeg blir med Eastgrove sine i Telecasteren først. (Bestilte i går. Ca 14 dager leveringstid)

(Minnet meg på at jeg må få tatt noen skikkelige bilder snart...)

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr pickups må du sjekke ut. elsk/hat pickups. Veldig "fine" i lyden, men jeg digger de!!

[url=http://www.suhr.com/suhr-guitar-pickups/single-coil-pickups-from-suhr/]http://www.suhr.com/suhr-guitar-pickups/single-coil-pickups-from-suhr/[/

Riktig at de er ganske balanserte i forhold til en del andre pickups.

Tanken er nok at vil du ha en midhump så kan man gjøre det på ampen istedenfor å ha det innebyggd i pickupen som med endel Duncan pickuper f.eks.

Jeg prøver ofte ut andre ting i flere av gitarene mine, men de ender som regel opp med Suhr igjen, toppsaker!

Nå skal det sies at min eneste tele er en Anderson, men den låter så bra med originalpickupene at jeg aldri har vurdert å teste noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, selv om pickupene har hovedansvaret for lyden, sammen med resten av elektronikken, slik jeg ser det. Var ikke noen fan av halsen på den. Virket for tykk.

Men stoler på at Eastgrove sender noen gode også :)

Endret av space
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tja...

Etter et par purringer til Pete, fra et par uker etter den siste meldingen min her er det helt stille. Da regner jeg enten med han har lagt opp eller ikke klarer levere. Jeg får vel lete videre etter noe annet. (Har jo ikke akkurat hatt dårlig tid med å få den ferdig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.