Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez V72ece


Patrick123

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en akustisk gitar. Selv er jeg "halvveis nybegynner" og har spilt av og på i en stund (2 uker øving, 2 måned uten noe, 2 uker øving, 2 måneder opphold, osv.) og har "teknikken" inn, men er bare treg.

Jeg har sett på en akustisk gitar til rundt 2000,- og har funnet en Ibanez V72ece. Har noen litt erfaring med denne modellen? Husk, jeg trenger kun en gitar til å bli bedre på enn det jeg er nå så noe i mellomsjiktet passer perfekt.

http://www.ivarsmusikk.no/produkt/ibanez-v72ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert en god gitar..Ibanez har som regel fine nybegynnergitarer. Ellers er Fender yamaha og Washburn også veldig mye for pengene i denne prisklassen. :Tips: Hvis du ikke trenger det, kjøp uten elektronikk da får du mye mer gitar for pengene.

EDIT: vil tro denne er et mye bedre kjøp:) http://www.ivarsmusikk.no/produkt/ibanez-aw-250

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti V72ece flere ganger, og kvaliteten er relativt varierende. Noen eksemplarer spiller som en drøm rett ut av eska, mens andre krever en god del arbeid før de kan kalles spillbare.

Én jeg var borti hadde alvorlige problemer med båndskjegg, mens en annen hadde flere alt for høye bånd fra 7.-8. bånd og ned. Dette er "feil" som krever kunnskap å korrigere, og koster dermed fort endel kroner.

Som det blir sagt - kjøp gjerne en gitar uten elektronikk til øving, i tillegg bør du vurdere å handle brukt. Som det et sagt i utallige "hjelp-meg-å-velge-gitar"-tråder her, så får du betydelig mer gitar om du handler en brukt som har kostet 5-6.000,- enn om du bruker 3.000,- på en kliss ny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Den AW-250 ser interessant ut, men jeg har allerede gått opp en prisklasse for å komme opp til V72ece'en og for meg som "hakket over nybegynner" vet jeg ikke om prisøkningen er verdt lydkvaliteten. Dessuten, stålstrenger er noe jeg ønsker å prøve meg på samt at stemmeapparat kan være en fordel for meg som fersk gitarist uten gehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd et par V72ECE modeller. Har vel eid to stykker. Men har også samme erfaring med at kvaliteten varierer ganske mye også med setup. Gitaren er brukbar, men hadde heller sett på en annen gitar eventuelt kjøpt brukt. Ibanez har noen andre modeller jeg syns er bedre til samme pris. Ta en titt på f.eks AW eller AE serien. De 500kr ekstra er verdt forskjellen.

Forøvrig syns jeg at Yamaha F310(?), mener det er den som går ganske billig hos Smart Club på Alnabru i Oslo er en helt sykt god gitar for pengene. Ligger på rundt 1000lappen. Da kan du heller spandere på deg et godt stemmeapparat. De jeg har prøvd som har vært out of box har vært deilige å spille på og har hatt god klang.

Dette har vel allerede blitt nevnt, men brukt er ingen dårlig ide det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.