Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med VOX AC15C1 gitarforsterker?


kenneho

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg planlegger å kjøpe meg en liten combo (type 15 watt pluss minus, primært til hjemmebruk), og har sett meg ut Fender Super Champ XD Combo som en aktuell kandidat. Men ser at det ligger en VOX AC15C1 ute på finn.no nå (http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39303501&FINNBOX_ENABLED=true&spidEnabled=true&WT.synd_type=agent), som havner litt i samme kategori som Fender Champ'en.

Har noen erfaring med denne amp'en? Og har noen efaring med denne amp'en i forholdt il Fender Champ'en?

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke akkurat kjøpt min AC30C2, i mangel på brukte 15-wattere til salgs, hadde jeg slått til på den der. Knallyd, og minst 10 kg lettere. Usikker på hvordan den er i forhold til Fender Champ'en. Den har jo typisk vox-lyd, på godt og vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke akkurat kjøpt min AC30C2, i mangel på brukte 15-wattere til salgs, hadde jeg slått til på den der. Knallyd, og minst 10 kg lettere. Usikker på hvordan den er i forhold til Fender Champ'en. Den har jo typisk vox-lyd, på godt og vondt :)

Takk for svar. Har du noe erfaring med hvordan den tar pedaler? Kjenner du til noen negative sider man bør vite om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC15 er en super forsterker, men den er kanskje litt kraftig hvis du kun skal ha den til hjemmebruk. På en annen side kan det jo være greit med litt clean headroom. Den tar pedaler bra, men mangler effekt loop. Bruker den som hjemmeforsterker selv og er kjempefornøyd.

EDIT: Ville heller betalt 500 kroner ekstra for en ny en. Garanti osv

Endret av Flyndre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gigga masse med AC15, og aldri hatt volum over 12:00 (midten). Den er overkill om du bare skal bruke den hjemme, men på bandøving og spillejobber er den kjempefin.

Det er forsåvidt bra hvis amp'en kan brukes både hjemme og til spillejobber. Er det funksjonelt eller volummessig overkill, tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volummessig. Den spiller HØYT, men den har mastervolum, så det er ikke noe problem å få god lyd også på lavere volumer.

Det er bra. Har en Marshall Valvestate 265 (65 watt) hjemme nå, og den egner seg ikke for hjemmebruk. Så en 15 watt med mulighet for både lavt og høyt volum høres bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En AC15 spiller MYE høyere enn valvestate 265

Jeg er ganske nybegynner på forsterkere, men trodde antall watt (Marshall 65 watt kontra Vox sin 15 watt) sa endel om hvor mye effekt man fikk ut. Hvordan har det seg da at en 15 watt spiller mye høyere enn en 65 watt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.