Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med VOX AC15C1 gitarforsterker?


kenneho

Anbefalte innlegg

En valvestate har ett preamprør, 12ax7, i forforsterkeren men selve forsterkningen gjøres av transistorer. En AC15 er en ren røramp, og tro du meg, 15 watt med rør er alt du trenger og litt til, jeg tror virkelig ikke du trenger å bekymre deg for at det er for liten effekt. Har hatt en Valvestate selv, og skriver under på at det er så stor forskjell fra en slik type amp opp til en rørforsterker effektmessig at det blir som å sammenligne en plombert moped med en R1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 watt med rør er alt du trenger og litt til, jeg tror virkelig ikke du trenger å bekymre deg for at det er for liten effekt.

Dette var jo veldig bastant. Jeg vil si det kommer veldig an på, jeg har vært borti situasjoner hvor en Peavey Classic 30 på full skuring ikke har vært høyt nok... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo veldig bastant. Jeg vil si det kommer veldig an på, jeg har vært borti situasjoner hvor en Peavey Classic 30 på full skuring ikke har vært høyt nok... :P

Dersom du ser på det OP skriver i førstepost, så er det ikke så innmari bastant, gitt! :P Selvfølgelig holder det ikke hvis du skal spelle på Valle Hovin for 40 000, men hvis du skal ha den til å spille hjemme i stua og kanskje et par små gig'er, så er vel du også enig i at 15W holder plenty?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orsvend: Det står jo ingenting om høyttalerelementet i annonsen, og i linken han viser til så er det greenback-versjonen som kommer opp. Hvis du har rett så er det i tilfelle en bra pris.

Det ligger to AC15 på finn. Den han ikke linket til skilter med alnico elementet. Men jeg er ikke sikker på om der er samme versjonen ellers. Det kan være andre forskjeller for alt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sammenligner rørwatt så kan du det, så fremt ampene har nogenlunde samme høyttalerelementer. Men antall watt i en transistoramp er ikke det samme som antall watt i en røramp hva lydnivå angår.

Hvordan vil du plassere Fender Super Champ X2 Combo i forhold til Marshall'en, rent volum-messig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med volumet er jo ikke noe stress ettersom ampen har mastervolum. Den låter kanskje litt bedre fra 3 og opp (om en tenker skala 1 til 10), men den høres veldig bra ut på lavere volum også.

På øving spiller jeg med kanalvolumen på ca 8/10 og mastervolum på 3/10. Da spiller det greit sammen med hardtslående trommis, gitarist nr 2, bass og synth.

På forrige gig måtte jeg skru ned til 2/10 på volumen før lydmannen var fornøyd (selvfølgelig mikket opp). Har ennå ikke spilt et sted der de ikke mikker opp alt.

For å spille med klar cleantone er det bare å gjøre omvendt. kanalvolum rundt 3 og mastervolum på 7-8. Låter knall det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil du plassere Fender Super Champ X2 Combo i forhold til Marshall'en, rent volum-messig?

Har aldri testa Super Champen, men om den er en fullblods røramp (rør i både preamp og sluttrinn), så vil den nok spille hakket høyere enn AC15 fordi den har to høyttalere, til tross for at elementene er litt mindre. (10" kontra 12" på AC15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.