Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her som er kløpper på å modde forsterkere?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

er det ingen "student utgaver" av disse som faktisk også er gode? sånn rundt 1000-2000 maks?THD Hotplate og Marshall Power brake har jeg sett på finn til under 2 lapper. sikkert ikke like gode men de gjør sikkert nytten and then some.

takk for tips iallefall, skal holde utkikk...

,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

kanskje det:) har aldri brukt attenuatorer og heller aldri spilt live med stack men kremlyden kommer først når jeg har gain på 8 og master på 8 og det tviler jeg vel er "tillatt" live på små klubber.

Vet at feks The Darkness bruker Marshalls Power brake på sine 100 watts plexis.

Har hørt mye godt om Alex attenuatoren men vi får se da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen
Ok hvis det låter for mørkt med LP'en og du vil modde:

takk for denne, er dette noe jeg kan gjøre uten deler? er det noe man bare klipper av eller lignende?dette med split et el annet.. Fra bass til lead mod skulle visstnok være jævlig enkelt men for en som aldri har sett innsiden av en forsterker før blir det fort gresk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok hvis det låter for mørkt med LP'en og du vil modde:

takk for denne, er dette noe jeg kan gjøre uten deler? er det noe man bare klipper av eller lignende?dette med split et el annet.. Fra bass til lead mod skulle visstnok være jævlig enkelt men for en som aldri har sett innsiden av en forsterker før blir det fort gresk!

Nei du må bytte ut to deler og sette inn to nye. Enhver amptech fikser det, litt avhengig av hvor anal du er med hva som settes inn. Og det er 5-10 min jobb ass. Tar nesten lenger tid å skru opp ampen enn å lodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

de tar 680 netto per time pluss kostnader for deler så på en time bør de vel klare å "trimme" den to my likings! Er ikke så keen på å betale mer enn det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ja skal få dratt stæsjet dit en dag, de sa at det beste var om jeg tok med meg alt så kunne de prøve modifiseringer helt til jeg ble fornøyd så da får de skru fort og rekke alt på en time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

en annen ting, er ikke så inne på Marshalls og tidsepoker men fant disse på Ceriatone.com riktignok for 1987 lead toppen men man kan vel gjøre lignende på 1986 bass toppen?

http://ceriatone.com/productSubPages/BSPlexi50Lead/BSPlexi50Docs.htm

67, 68, 69, 70, 71 og 72.

hva skiller disse årene fra hverandre mht til mengde av gain?

Usikker på hvilken type år modd jeg skal ta i såfall.

Men fikk akkurat vite at de har tid til å se på toppen min i dag så da drar jeg dit og så får de skru mens jeg spiller så finner vi nok ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Hans Hansen

hoi!

jeg bestilte meg nettopp en Ceriatone Yeti 50w og satser på å få solgt 1986 bass plexi toppen innen en mnd. Det er jo en sykt bra amp slik den er så regner med noen der ute må være interessert i ett godt stykke håndtverk og ikke minst killer Marshall lyd!

Er jævlig spent på Yetin nå, bør ha alt jeg vil ha ut av en marshall type amp så det gledes:)

si fra om dere vet om noen som er på jakt etter en bra marshall kloning da! den går på billigsalg dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.