Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her som er kløpper på å modde forsterkere?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

ting skjer fort, jeg avbestilte nettopp Yetin og har satt meg på venteliste på deres nye flaggskip som kommer til våren med det passende navnet King Kong:)

"2 channel Yeti, 1 clean, the other for OD...separate tonestacks. Footswichable, with solo boost."

drømme ampen for min del så den blir det veldig spennende å teste ut:)

denne

men med footswitchable solo bost og clean og dirty kanaler.. nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Spiller ikke mye clean i bandet men det låter varmt og fint! Med master volume er det lett å styre ønsket headroom før den brekker over i varm og deiig overdrive.

Bare å komme og teste om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Ha ha been there done that men alltid lettere å be om tilgivelse enn tillatelse:)

Har ingen hast å selge. Den nye forsterkeren min kommer ikke før i april/mai så er bare en fordel for meg om det drøyer med salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

Tatt fra Ceriatone forumet:

"Solo boost is just selection of 2 pots. 1 is master, the other is solo. Maybe solo boost is not the proper name, but i see ppl name it that all the time. basically, i guess you set the solo pot higher, than the regular pot. This selection is footswitched via a DPDT relay, with the other side of the relay switching between different sets of zeners, which are then again selectable via 3 way era switches.

The boost method is the same way Boogie do it IIRC."

regner med han har kontroll på dette så er ikke så redd for nedgradering egentlig..

men det verste er at jeg må vente til april/mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ække der det ligger. Det er no helt magisk med amper som gjør en ting og kun en ting sånn som 1986'n. Alle flerkanalsamper er kompromisser som har kanskje en ok lyd og kanskje en bra lyd. Det har ikke noe med Nik å gjøre. Sånn er det med alle flerkanals amper. De er først og fremst praktiske. Så man slipper å dra med seg flere amper. Folk spiller inn med Marshall og Fender amper i studio og drar med seg en flerkanals Bogner eller no på turne for å slippe så mye pes. De som kan velge drar jo med seg noe helt inni helvete masse skit på turne. Se på Bonamassa og Mayer.....

But anywayz. Digger ampen du har jeg da....... men håper du finner godlyden med den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

er ganske sikker på at jeg gjør det:) til mitt bruk (ikke profesjonell) så tviler jeg på at jeg merker særlig forskjell uansett hva kompromiss angår.

jeg ønsker å kunne skifte til clean innimellom og da virker denne helt perfekt. kanskje kan den også gjøre at jeg kan kutte ned på antall pedaler også.

Den Yetin er jo jævlig allsidig også så vreng pedaler burde være overflødig med den! selv om jeg nok beholder tubescreameren uansett, liker den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.