Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez JEM BFP 1991 i hus


stensen

Anbefalte innlegg

Burzum er jo en av Norges fineste eksportvarer..WTF!! :D :D ;)

det er jo vel og bra, men jeg ser ikke for meg varg stå opp av den forkullede tre-senga si, tenker "IDAG SKAL JEG HATE!", høgger tak i den blå-blomstrede gitaren sin og lager noen riff som får gamle-erik til å skjelve i klovene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott gitar. Selv har jeg nøyd meg med mer vanlige RG-er. Tør ikke kaste meg på JEM- kjøret, det blir fort skrekkelig dyrt, er jeg redd.

Som du sikkert vet kan det bli sprekkdannelser på halsen i område der boltene går til nutten. Jeg har kjøpt en RG 270dx OG en S270 med ganske

store sprekker i halsen grisebillig. Dama er møbelsnekker så hun fikser det lett. En limt hals er faktisk sterkere en ny. Jeg er nå på jakt etter

en JEM BF (forgjengeren til BFP). Så en i England til 6500 kr, men den er borte nå. Så det er mulig å få tak i en "billig" jem hvis man kan leve med en

limt hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kan godt være en fjott, men det er da Yngwie og Blackmore også? God gammal Burzum er nå faktisk noe av det desidert feteste som har blitt laget av norsk black metal. :)

hør, hør.

når det kommer til TNBM som det så fint forkortes, så er nok jeg den som syns at det er dørgende kjedelig og bråkete greier, MEN har stort interesse og respekt for det musikkhistoriske aspektet ved det :) hva black metal angår så er stjerten min så kommers som du kan få det.

cradle of filth, dimmu. KORK og selvironi. mat på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hør, hør.

når det kommer til TNBM som det så fint forkortes, så er nok jeg den som syns at det er dørgende kjedelig og bråkete greier, MEN har stort interesse og respekt for det musikkhistoriske aspektet ved det :) hva black metal angår så er stjerten min så kommers som du kan få det.

cradle of filth, dimmu. KORK og selvironi. mat på!

Liker gammal CoF og Dimmu også jeg, men det har vel egentlig fint lite med black metal å gjøre egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det å handle fra Roman Guitars? Har hørt mange skrekkhistorier. Fjong øks, er selv også litt sucker for gardin-serien til Ibanez.

Googlet en del på Ed Roman guitars. Men det var etter at jeg kjøpte JEM'n. Som du sier er det mye negative tråder om Ed Roman. Han døde i 2011.

Jeg tror en del av det negative som ble skrevet var om han som person og hans meninger. Jeg fikk prutet prisen med 15%. Og handelen med shipping gikk greit. Ønsket helst å handle i Norge eller Sverige. Men det er så fordømt sjelden det dukker opp Fp'r her. Tror de som eier Jem's sitter på de for tiden pga det er

umulig å få ok pris på bruktmarkedet om dagen. Folk skal jo ha ting til under 1/3 av ny pris. Jeg har gitt opp å selge unna noen av mine gitarer.

Kommer til å fortsette å investere i Jem's. Folk må gjerne prate dritt om Ibanez og sverge til Gibson og Fender. Men jeg skjønner ikke at folk gidder å betale

50.000 for at en kar skal få en ny Gibson eller Fender til å se gammel ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra det (praktiske?) bærehåndtaket, er gitaren lekker! Digger også de blåfarga pupsa. Dimarzio må vel være bra?

Bærehåndtaket bli kalt monkey grip vet ikke hvorfor. Og ja jeg ble ikke skuffet over Dimarzio Paf Pro pups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærehåndtaket bli kalt monkey grip vet ikke hvorfor. Og ja jeg ble ikke skuffet over Dimarzio Paf Pro pups.

monkey-grip greia var visstnok bare en ide som dukket opp i hodet til steve vai en dag.

men veldig kjekt når han leiker helikopter på scenen ;)

den har og gått igjennom noen utviklingsfaser (jfr den gamle rootbeer jem'n for eksempel), men dette har garantert the euphor litt mer info om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.