Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken mic er best til live-bruk?


mikke_mus

Anbefalte innlegg

Poenget er vel at du burde bruke en mikk som er nøytral, som feks DPA2011C, og ikke en sm57?

2011c er konge. Vi bruker de på jobben og jeg har testet de med gode resultater på så og si alt mulig. Bass og basstromme inkludert.

Ampeg-kjøleskap kan være fæle eller fete, spørs jo bare på bassistens smak. Enkelte bassister skal absolutt ha så jævla mye BASS i bassen at det drukner alt annet. Og så klager de til meg fordi de ikke kan høre detaljene i spillet sitt. Go figure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en Countryman type 10 Di boks som virkelig er ren. Finn en bass du digger med flat eq på amp, så er det i boks! Lydteknikker kan dermed gjøre smålig eq-justeringer etter hva som låter best i gitt lokale. Og det er deilig å kunne gjøre endringer på ampen uten å messe med PA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd AKG P2, da? Ser ut som et rimelig alternativ, spesielt dersom man vil ha med den dype bassen.

http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,1159,pid,1159,nodeid,2,_language,EN.html

Ser at AKG selv bruker denne i demo-videoer på youtube for bass amp og til og med for 8-strengs gitar.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke mikker som er " designed for low-pitched instruments"

Låter som regel drit

Regner med at du ikke har prøvd denne, da. Den låter greit i YouTube-demoene til AKG (selv om det selvfølgelig ikke gir noe komplett bilde av ytelsen, gitt kvalitetsbegrensningene i slike klipp). Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å kjøpe one trick ponies når man kan kjøpe allsidige mikrofoner i stedet?
Tjah... av samme grunner som man kjøper andre spesialiserte produkter.

Men det er ikke interessant i forhold til det jeg lurte på, som var konkrete erfaringer med en konkret mikrofon.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.