Web Analytics
Gå til innhold
mikke_mus

Hvilken mic er best til live-bruk?

Anbefalte innlegg

Hvilken mic er det folket foretrekker for å mikke opp kabinettet? Tenker da på live med alt det andre som forgår på scenen. Har alltid brukt DI, så har lite peiling på hva som er gode greir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Best er det umulig å bli enige om.

De fleste er vel enige om at Shure SM57 er industristandard. Det har fordelen at de fleste profesjonelle lydfolk vet hvordan de utnyttes best mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri brukt annet enn SM57. (Dvs. har jo spilt med andre mikker, men aldri eid noe annet selv.) Funker det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sennheiser e609 og den enda bedre e906 anbefaler jeg begge over SM57. Har bruk SM57 i mange mange år, men ble ekstremt imponert over Sennheiserene. De er mye midre kresne på plassering og du får veldig fort en oppmikket lyd som matcher hva du hører fra riggen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faan bass ja. Da står jeg fortsatt ved e906, mye mer fyldig en SM57, men da må man ta med MD421 i beregningen også, en klassiker. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RE20 er best til bass. Beta 52A kommer på andre plass.

Alle som har prøvd er enige i dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah... Vi er i bass forumet, ja. Jeg har vel så langt ikke vurdert å mikke kabinettet der. Ampen min har XLR ut innebygget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo hva man er ute etter, og hva slags lyd man har i anlegget. Er du ute etter topp, mid, bånn eller alt? Skal du kombinere m en DI?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
RE20 er best til bass. Beta 52A kommer på andre plass.

Alle som har prøvd er enige i dette.

MD421 er bedre enn B52 som regel synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør DI til FOH, og sørg for å ha litt ekstra med bånn i signalet ditt. Godt med volum også. Da kan lydmann kutte litt i bånn på DI, så bassen skjærer fint igjennom fra PA, i tillegg til at det blir nok trøkk og bass på scena og helt forrest ved kanten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid kjørt DI ut til lydmann, og vært fornøyd med det, men kunne tenkt meg å blandet med en mic for å få med litt av break-upen til ampen når jeg tar i litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjør DI til FOH, og sørg for å ha litt ekstra med bånn i signalet ditt. Godt med volum også. Da kan lydmann kutte litt i bånn på DI, så bassen skjærer fint igjennom fra PA, i tillegg til at det blir nok trøkk og bass på scena og helt forrest ved kanten.

Merkelig mening, spesielt siden bandet ditt holder på å gå banan over basslyden min hvergang vi spiller sammen, og JEG hater DI :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.