Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Y adapter til jack kabel?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei, eg er på leiting etter ein Y-adapter som eg kan koble til min ipod, der eg får venstre signalet ut i frå eine delen og høyre ut i fra andre. (Det er viktig at lyden ikkje "lekker" over til den andre kanalen). Eg har leita på nettet etter ein slik, men alt eg finner er berre Y adaptere der du får stereo signal ut av begge portene. Grunnen til at eg trenger dette, er at eg skal bruke ein ipod live, og kjøre clicktrack til band på venstre kanal og backingtrack/effekter på høgre kanal. Det er viktig da at lyden ikkje lekker over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en sånn du mener?

13188-hosa-stereo-3.5mm-m-two-mono-1-4-p

Fant ingen i nærområdet da jeg lette etter en sånn.

Jeg mekket min egen med å kappe en patch kabel i to, røske ledningen av et hodetlf-sett og lodde litt.

Tenkte heller en slik som går fra 1 han til 2 hunner. Og det bør helst vere 3 ringer på enden som skal gå til ipoden, eller så kommer det bleed mellom kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke en minijack->phono-kabel gjøre jobben?

Typisk kabel for å koble iPod til stereoanlegg, men gjør jo jobben helt fint på en mikser også :)

Edit: Doh... for seint.. Det de andre sier :)

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke en minijack->phono-kabel gjøre jobben?

Typisk kabel for å koble iPod til stereoanlegg, men gjør jo jobben helt fint på en mikser også :)

Edit: Doh... for seint.. Det de andre sier :)

Da må den vere lang nokk til å få fra scenen til miksebrettet! (Blir vel i ein docking og kontrollert via ein fjernkontroll).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka er air play? Og har de fleste miksere 1/4" input? Men om du skal kontrollere ipoden fra scenen, ville vel det beste vert: ipod -> ipod docking -> Y splitter (3,5 mm til to 1/4") -> to passive DI bokser -> xlr kabel fra kvar di -> mixer?? Er det nåken enklere måte å gjere dette på, og kan eg bruke di bokser for noke slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka er air play? Og har de fleste miksere 1/4" input? Men om du skal kontrollere ipoden fra scenen, ville vel det beste vert: ipod -> ipod docking -> Y splitter (3,5 mm til to 1/4") -> to passive DI bokser -> xlr kabel fra kvar di -> mixer?? Er det nåken enklere måte å gjere dette på, og kan eg bruke di bokser for noke slikt?

Du kan fint gjøre det sånn men hva er greia med docking? De fleste miksere har 1/4".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en iPhone/iPod Touch/iPad, samt en AirPort Express basestasjon tilgjengelig, så kan du stå med avspillingsenheten på scenen og spille til basestasjonen (via AirPlay) som er knyttet til mikseren med kabler à la det Carpal67 har lagd... Funker som snus :)

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva en sånn AirPortgreie koster men en bluetoothmottaker som denne http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/streaming-og-mediaspiller/F8Z492CW/belkin-bluetooth-mottaker-f8z492cw koster 299 og er brukt her i stua med godt resultat.

Edit: gikk ut i fra at du bruker en ipod touch, om du bruker vanlig ipod vil vel ikke dette funke om de ikke har kommet med bluetooth de siste årene(?).

Endret av Rivar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Rivar" data-cid="611560" data-time="1356834674" data-date="I dag, 03:31"><p>

Vet ikke hva en sånn AirPortgreie koster men en bluetoothmottaker som denne <a href='http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/streaming-og-mediaspiller/F8Z492CW/belkin-bluetooth-mottaker-f8z492cw'>http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/streaming-og-mediaspiller/F8Z492CW/belkin-bluetooth-mottaker-f8z492cw</a> koster 299 og er brukt her i stua med godt resultat.<br /></p></blockquote>

En AirPort Express basestasjon (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756608) koster en knapp 800-lapp ny, men fins også å oppdrive på bruktmarkedet (se finn.no) for en billig penge.

Svært anvendelig liten dings, vil jeg påstå - man oppretter alt fra midlertidige nettverk på hoteller, konferansesaler o.l til høykvalitets mediastreaming på få minutter. Vi bruker disse rundt om i huset for å kunne spille trådløs musikk «der vi er»...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Aphelion" data-cid="611591" data-time="1356871067" data-date="I dag, 13:37"><p>

Kjøp heller en AppleTV, så kan du streame video også :) Samt kjøre Netflix, degrøret osv...</p></blockquote>

Man er vel fortsatt avhengig av et eksisterende trådløst nett da - AppleTV har, såvidt jeg vet, ingen mulighet for å opprette ad-hoc-nettverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.