Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lemon oil og holdbarhetsdato


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Vi er alle forskjellige. Noen har svette som klisser ned en gitar på fem minutter. Jeg har en kompis som er sånn. Og nei, han har ikke dårlig håndhygiene.

Er det mye dritt på gripebrettet, er et gammelt plastkort, type kredittkort veldig kurant å skrape vekk gamle hudceller og annet fastgrodd skit med. Ha på litt olje på gripebrettet, vent noen minutter og skrap i vei.

Og så bruker du Tommerns triks med mikrofiberklut mellom hver gang du skifter strenger, så trenger du ikke å drive med skrapeteknikken mellom hver gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at såpe i vannet er unødvendig. Bruker man mikrofiberklut, holder det lenge at den er fuktet i bare vann til regelmessig renhold. Det gjelder forsåvidt resten av gitaren også. Er gripebrettet virkelig inngrodd, kan en runde med lighterbensin og klut gjøre susen, men da bør man olje etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen relativt ingrodde gripebrett i min tid(type flere år siden sist rens), men ladri vært borte i at de ikke lar seg rense med en fuktet klut. En må gnikke godt og ta noen runder, men det gir seg til slutt - det er iallfall min erfaring.

Men jeg synes det er fasinerende hvordan dritt samler seg opp på gripebrettet. Er jo grenser for hvor svett en blir på fingertuppene... Et av livets små mysterier der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.