Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Telecaster Blackout?


Myhree

Anbefalte innlegg

Heisannhoppsann.

Har hatt lyst på Fender lenge nå, og etter å ha prøvd litt på den nærmeste sjappa fant jeg ut at Telecaster Nashville, som har tre tele-micer med 5-veis micswitch, var den som passet meg best og låt finest i mine ører. Må legge til at jeg begrenset meg til Mexicanere da jeg hadde håpet på å ikke bruker mer en 6000-7000.

MEN, jeg synes ingeen av fargene Nashvillen kommer i er noe som fanger øyet blikket mitt. Jeg liker rett og slett ingen av dem. SÅ fant jeg ut at det er en versjon de kaller "Blackout", som er en annen gitar men har det sammen systemet med micene. Tre tele-micer. Jeg synes ellers de virker ganske like og men får ikke prøvd den pga de ikke har den inne i butikken.

Har noen, noen som helst erfaring med denne gitaren? takk og hei, god jul!

Nashville: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=9591&artno=149191

Blackout: http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=27521&artno=206472

0135032306_frt_wlg_001.jpg

photo1-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg Nashvillegitarene til Fender har B-bendersystemet installert? Kan hende det er en feil.

Om det er installert er i alle fall det en ting som gjør mye med lyden. Både mtp den opplagte funksjonen systemet har, og at tonen endres da en god del treverk freses bort.

Om det IKKE er B-bendersystem på den telen du allerede har testet, vil jeg tro lyden er noenlunde samme opplegget.

Skal du kjøpe tacotele kan det være lurt å teste gitaren, da eksemplarene varier en del fra gitar til gitar (alle gitarene er ikke like gode).

EDIT:

Tok meg tid til å se på bildene (genialt).

Jeg tror gitarene er ganske like, fargen er nok den største forskjellen.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtpickupene er jo ulike. Nashville har strat-pickup i midten istedenfor lipstick.

Ellers er det jo en herlig finish. Mexico-teler er for øvrig blitt veldig bra de senere årene, sies det. Jeg ville ikke være alt for bekymret for eksemplarvariasjon.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg gått for en nash deluxe med strat pickup i mid.

Du får jo endret mye av utsende på en tele med og bytte pickguard også.. :P

ellers har du Nash power deluxe? som fåes i svart hvor du kan skifte ut pickguard slik at den blir helsvart om ønskelig

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whop, takk for så raske svar! hadde jeg aldri trodd..

Så Deluxe Nashville har en strat-mic i midten? Og Blackout en neck tele-mic i midten?

Og kan noen enkelt forklare meg hva et B-bendersystem er?

Heller fortsatt mest mot blackout, men har jo ikke prøvd yet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.