Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

18W TMB/PLEXI byggetråd!


Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

OKEY, prøver på nytt etter at forrige innlegg kom i masse cyberspace skrift som ingen forstår..

Ampen er nå stort sett ferdig, mangler bare en MV kontroll som hadde gjort seg veldig nyttig. Har sett litt på PPIMV og Weber sin MV.

Trenger noen innspill på hva dere syntes fungerer best av forskjellige til denne typen amp, om noen har erfaringer? Ideelt sett hadde det vært en MV som en kunne hatt brukbart volum på litt over soveromsnivå.

Anywho, fikk byttet alle kondisene i påska til litt mer high end greier som faktisk har en voltage rating som stemmer.

-Endret litt på jordingen i ampen, den er nå satt opp med 2 busser, den ene til preamp og litt mer "lavspente" greier.

Mens den andre er til power ampen og power trafoen. Utgangstrafoen er nå jordet på preamp bussen fordi det var kortest og utgjorde stort sett ingen forskjell. Prøvde også å ha den ikke tilkoblet til noe, men da støyet den mer.

Preamp bussen er jordet nærmere input, mens power bussen er jordet på den ene skruen til power trafoen

Når jeg fyrte igang ampen så spenningene ganske lovende ut, ikke helt som etter skjema men +/-10-15V.

Eneste problemet var at den støyet noe sjuuukt på TMB kanalen, men etter litt feilsøking kom jeg frem til at 100K motstanden over V3 var ikke loddet fast på den ene siden :blush:<_<

Etter det så var det en liten test her hjemme også fullt kjør på bandøving. Den levde ikke helt opp til forventningene da den ikke holdt følge med trommisen volummessig. Men igjen, det er jo bare 18W. Prøvde med 4x10 og 2x12 marshall cabs

Ble litt overrasket på bandøving når jeg cræænka den til 11 og den var nesten helt tyst, seff noe støy men mindre enn forventa.
Her hjemme støyer den en del, fordi jeg hverken har jorda støpsel i veggen og varmekabler i gulvet.

Det var vel stort sett alt, vet ikke om det blir reelt med lydklipp ettersom jeg reiser imorgen. Kanskje en annen gang! ;)

IMG_0321_zps54e26c8a.jpg

IMG_0322_zpsf5d089fc.jpg

IMG_0324_zps5094cbf0.jpg

a100b7b0-6600-443d-931e-ac3ad77f5086_zps

DUDE, skjer med txten?

-Takk for editten :ninja:

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også nevne at det å lodde en 1M resistor i serie fra treble potten til 0.022 kondisen som går til kontroll gitteret(?) på V3 gjorde ampen VELDIG mye mer stille. Den modden er ikke nevnt i layouten men på tegningen, burde egentlig være et must.

12at7 gjorde seg mye bedre i V3 enn 12ax7 ettersom jeg ikke er noen særlig high gain type. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Messing vet jeg ikke, men det er flere som selger face plates eller hva de nå kaller dem. Jeg bygget en 18watter uten TMB og kit'et kom med frontplata - den var i plexi-aktig materiale, med skrift og "metall" på baksiden. Han selger dem også enkeltvis, og leter du rundt vil jeg tro du finner andre som selger forsterkerdeler som også har sånne. - for ikke å snakke om ebay.

http://www.ampmaker.com/store/Control-panels/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg lager min egen "greia" og er ute etter materiale. Den så ut som "børsta-messing" og jeg likte den veldig godt.

Fikk et tips som førte meg til Astrip AS:

http://www.astrup.no/messingplate

I det nedre-høyre hjørnet finnes alle kataloger.

Vet du en enkel metode for å printe tekst på? Jeg vet hvordan proffe får dette til men jeg har ikke tilgang til riktig teknologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.