Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

18W TMB/PLEXI byggetråd!


Anbefalte innlegg

Kuli :)

Det er ingenting i veien med kinesiske rør på generell basis. Hvis du kjøper preamprør som er merket "Fender", "Ruby" eller "TAD" er det gode muligheter for at disse er kinesiske. Holdbarheten er på linje med andre ting som produseres i dag, og lyden er subjektiv.

Hvis jeg skal gjette så er plastjackene noen kinesiske kloner av Cliff UK S4. Det absolutt beste man får tak i av jacks til amper er Neutrik M-serie (NMJ) og Cliff UK S-serie, så kanskje du burde oppgradere til http://www.neutrik.com/en/audio/plugs-and-jacks/m-series/nmj6hc-s

PS. Neutrik eier også REAN, et kinamerke som lager søppel. Unngå disse overalt hvor der det fins ekte Neutrik-plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kina rørene fungerer nok likegodt men vil ha litt mer mojo ut av den og bytter etterhvert til EH eller Tungsol evnt en mix. Jeg hadde noen gamle (NOS) :-p metall jacker liggende som har den bryterfunksjonen, men har det noe å si? For min del virker det jo mer solid men de er jordet i chassiset og ikke i bussen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flere halvklare iphone bilder :P får ikke tid til å teste den før jeg reiser igjen, men må også få tak i noen nye jacker ettersom de andre er søppel. Ser også ut som at jeg skal gjøre om litt på layouten mtp jordingen.

IMG_0087_zps0527527f.jpg

IMG_0086_zps0dad9a6a.jpg

IMG_0085_zps01f3e285.jpg

IMG_0084_zps25363f57.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at disse jackene skal vekk igjen? De er egentlig et skritt i feil retning.

Personlig ville jeg heller aldri satt strøm på elektrolytter fra Weber. "ELON"-merket til Weber er spesielt suspekt. Dette er kinavare med ulike typer substandard elektrolytter som pakkes inn og merkes om på nye og spennende måter. http://diy-fever.com/misc/fake-capacitors/

Selv bruker jeg vanligvis F&T eller Panasonic over hele linja, og de handles fra Tube Town, Mouser eller Farnell.

Til slutt ville jeg flyttet katodekondensatoren til utgangstrinnet, sånn at den ikke ligger mellom de tre varmeste motstandene i hele ampen. Elektrolyttkondensatorer liker ikke varme, og plassert på denne måten vil den tørke ut lenge før spesifisert levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jackene skal vekk ja :)

Elektrolyttene kan jeg ta med i samme bestilling når jeg skal bytte jacker, og den blir nok ikke fyrt igang før alt er byttet.
Er det noen hensikt å jorde pottene i bussen også samtidig? Ifølge den artikkelen så virket det jo lurt men det var også litt avhengig av hvor high gain kretsen var.


Jeg har også lagt merke til at den kondensatoren er farlig nærme de motstandene, hvor er det mest praktisk å flytte den i forhold til layouten?

Takker for tips og innspill, hjelper godt på førstebygget.

EDIT: Det med kondensatorene var jo sjukt! At de kan selge noen sånn crap

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Steike tøft!

Blir det combo eller top og cab?

Så ikke svaret ditt før nå, beklager!

Det blir topp med lilla tolex :wub:

Nå er det bestilt elektrolytter, jacker og litt smånips. Da er det jo bare å håpe på at den blir ferdig før sommeren :D

Får veldig lite tid når jeg ikke bor hjemme lenger så den står litt på vent og frister...

Edit:

Funker det med 100v på 50uF elektrolyttene, og 100uF'en?

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig pent bygg ! :)

Regner med at du testet ampen før du buntet sammen kablene ? ;)

Husker det blev mye "chopsticking" da jag bygget min første (av to) 6m16vib !

Mitt bygg så ut som ett kråkereir (till tross at jag prøvde å få det pent ... pølsefingrer ... ) før jag begynte å "debugge" vibratoen...

Og da jag endelig, etter mye flytting av kabler og bytting av potter, fikk den å virke så så den, om mulig, enda "tøffere" ut ! :-)

Som jag sagt til flere på Weber sitt forum : Jag misunner dere som har fingernemheten og tålmodigheten å bygge så pent & ryddig som det der !

EDIT:

>Funker det med 100v på 50uF elektrolyttene, og 100uF'en?

Ja !

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig pent bygg ! :)

Regner med at du testet ampen før du buntet sammen kablene ? ;)

Husker det blev mye "chopsticking" da jag bygget min første (av to) 6m16vib !

Mitt bygg så ut som ett kråkereir (till tross at jag prøvde å få det pent ... pølsefingrer ... ) før jag begynte å "debugge" vibratoen...

Og da jag endelig, etter mye flytting av kabler og bytting av potter, fikk den å virke så så den, om mulig, enda "tøffere" ut ! :-)

Som jag sagt til flere på Weber sitt forum : Jag misunner dere som har fingernemheten og tålmodigheten å bygge så pent & ryddig som det der !

EDIT:

>Funker det med 100v på 50uF elektrolyttene, og 100uF'en?

Ja !

Takk for tilbakemelding! :wub: Jeg føler jeg har ganske kontroll på hvordan ledningene er lagt opp også er det jo mer oversiktlig å se hvor de går når de ligger sånn, syntes du ikke? Kommer også til å kontinuitetsmåle alle ledninger før jeg fyrer den igang.

Til daglig når jeg jobber som heismontør så blir det langt flere ledninger å holde styr på men det går som regel greit, så derfor må jeg tøffe meg litt her og forvente at alt funker på første forsøk. hehe

Husk at en "liten dip-switch" lett kan veksle mellom Bassman59/JTM45 og JMP/JCM800 tonestack ;-)

Fortell mer!? Hørtes ut som en brukbar mod.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.