Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

18W TMB/PLEXI byggetråd!


Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SPOT ON, DUDE!

1328866.jpeg

Tenker å ferdigstille den i jula, får se om jeg blir nøgd med den stock eller om den må bygges om.. :)

Skal poste litt bilder etterhvert som jeg får gjort noe, stay zapped

Ser bra ut ! :)

Jag bygget en 6m18vib kombo i sommer som jag, etter en hel del modding fram og tilbake, nu er fornøyd med ...

- "Klok av erfaring" byttet jag ut pottene mot Alpha potter.

- I stedet før to kanaler med, til sammen, fyre inputer så har jag kun en input med en kanalswitch ...

- Utgangstrafoen (W404248) byttet jag ut mot en Tubeampdoctor variant ... Min amp blev litt "dov/ullen" i bassen med orignaltrafoen ...

Regner med du er registrert på Weber sitt forum ? ;) Der er det mye hjelpsom DIY amp ekpertise og erfaring !

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut ! :)

Jag bygget en 6m18vib kombo i sommer som jag, etter en hel del modding fram og tilbake, nu er fornøyd med ...

- "Klok av erfaring" byttet jag ut pottene mot Alpha potter.

- I stedet før to kanaler med, til sammen, fyre inputer så har jag kun en input med en kanalswitch ...

- Utgangstrafoen (W404248) byttet jag ut mot en Tubeampdoctor variant ... Min amp blev litt "dov/ullen" i bassen med orignaltrafoen ...

Regner med du er registrert på Weber sitt forum ? ;) Der er det mye hjelpsom DIY amp ekpertise og erfaring !

Lykke til ! :)

Har hørt at disse pottene skulle være av laber kvalitet(som mange andre ting også bla. utgangstrafoen som du nevnte), noe som også merkes. Når en vri på de har de veldig forskjellig motstand i selve turnen, noen er veldig lette og smude mens andre nesten sitter fast. Elektrospray gjorde det noe mer jevnt, men fremdeles..

Jeg liker egentlig valget mellom flere inputter, muligens siden jeg er en VOX fanboy men liker å kunne patche mellom og bytte litt. :)

Er medlem på weber forumet og det er veldig mye god lesing der, virker som gutta har peil. Dette blir min første ordentlig røramp så et kit er jo alltid en grei start. Ellers er jeg kjesken på å bygge en AC15, men de er litt komplekse...

Entoneskala: Gleder meg allere til å se deg fyre igang ett nytt prosjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'll keep ya posted! Blir nok en del bygging rundt juletider så satser på å komme ett stykke da.

Tenker litt videre her og er kjesken på en 15 watter, enten VOX AC15 eller noe av Fender sitt? Har dere noen forslag til layouts, kits, skjemaer?

Kunne gjerne tenkt meg å bestille det meste fra en side, chassis, frontplate, turretbrett osv og evnt transformatorer fra Merren e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'll keep ya posted! Blir nok en del bygging rundt juletider så satser på å komme ett stykke da.

Tenker litt videre her og er kjesken på en 15 watter, enten VOX AC15 eller noe av Fender sitt? Har dere noen forslag til layouts, kits, skjemaer?

Kunne gjerne tenkt meg å bestille det meste fra en side, chassis, frontplate, turretbrett osv og evnt transformatorer fra Merren e.l.

Jag har bestilt fra :

tube-town : http://www.tube-town.net/ttstore/

tubeampdoctor : http://www.tubeampdoctor.com/

ampmaker : http://www.ampmaker.com/store/home.php

tubedepot : http://tubedepot.com/

Skall du ha allt fra ett sted så er det vel nog tube-town eller tubeampdoctor som gjelder ... av di jag nevnte da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner en del Deluxe kits rundtomkring, for eksempel fra TAD. Merren fyller vel dagene med å lage Marshall "Plexi" utgangstrafoer. Kjenner ikke til at han lager mindre utgangstrafoer, men det er jo bare å høre.

Hvis jeg var ute etter en til 15-watter ville jeg gått for IGPW sin Marshall 18W utgangstrafo. Den vil funke til sluttrinn med 2x 6V6 eller 2x EL84. http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p5013_IGPW-Marshall--18-Watt-Outputtransformer.html

Plater, turrets, chassis, rør og det meste som trengs er også fint å handle fra Tube Town.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Deluxe virker spennende. Flere forsterkere blir det nok, men må fokusere om å få denne ferdig først :)

Med Merren trafo tenkte jeg vel egentlig på den jeg bygger nå (formulerte meg kanskje litt feil), men får se hvor fornøyd jeg blir med resultatet før jeg bestiller en.

Troll: Det er jo klart mer spennende, men også mer tidkrevende og dyrere! Om jeg hadde hatt økonomi til det hadde jeg kun laget amps :P :P

Får dessverre lite tid til å mekke noe som helst når jeg bor i Bergen, men satser på å begynne mer igjen når jeg flytter tilbake til sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Liiiiiten update her, har fått gjort en del i det siste og har ikke fått posta noen pics. Regner med å få den ferdig og testet iløpet av morgendagen.

Anywho, her er det noen pics. Layouten blir endret litt underveis, det jeg er minst fornøyd med til nå er filament kablingen... :(

IMG_0059_zpsdd97da78.jpg

IMG_0058_zpsd0d94df1.jpg

IMG_0070_zpsc985b684.jpg

IMG_0069_zps989dde30.jpg

IMG_0068_zpsd7f3965d.jpg

IMG_0066_zps566c62a8.jpg

Kittet ser jo ut til å være bang for the bucks til nå, ting som trekker litt ned er:

-Jævla crappy plast jackene som ikke er godt for noe.

-Noen hull må utvides.

-Det følger med rør merket med "China"

-Laber kvalitet på pottene.

-Impedansbryteren er alfor stor og klumpete, den er 3polt når en egentlig bare trenger en. Jeg vet ikke om dere kan se det på bildene men jeg krympa den ned litt ved å demontere den og ta vekk de to unødvendige bryterseksjonene.

Alt i alt er dette bare småting, så jeg er en glad gutt i kveld hvertfall :D

Endret av Andr3as
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.