Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ny akkert


stromstans

Anbefalte innlegg

Da jeg nå spiller primært akustisk i bandet mitt (Ted Glen Extended) er jeg nesten nødt til å kjøpe meg en akustisk gitar til (til andre stemminger og back-up og slikt). Fra før har jeg en Martin 000CXE som funker fett som fjell, bortsett fra at den lager litt vel lite lyd til å spille helt akustisk. Jeg trenger også cutaway og pick-up-system (fortrinnsvis kondensator, men det er kanskje ikke så mange gitarer som kommer standard med det).

Prissjiktet er inntil 10.000. Gjerne brukt.

Ja, jeg vet at man selv vet best hva man trenger, og at det beste er å prøve gitarer, men for en som tidligere har spilt primært elektrisk er det akustiske markedet et uoversiktlig rottereir hvor alle modellene ser mer eller mindre like ut og bare er navngitt med intetsigende tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare anbefale Taylor på det aller varmeste. Jeg bestemte meg for en tid tilbake for at jeg skulle ha meg en gitar fra en av de "store", altså Martin, Gibson, eller Taylor. I en direkte sammenligning mellom flere modeller fra disse tre, så brukte jeg svært få kalorier på å bestemme meg for en Taylor.

Kjøpte min 414 ce brukt for 12.500,-, og angrer ikke et sekund. Svulstig lyd både plugged og unplugged, og nydelig å spille på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at Kvalitestsmessig er du i et prisjikt hvor det er lett å finne noe godt...brukt Gibson,Martin og taylor...Ny Furch eller enkelte Guild. er jo så mye å velge i når du har tenkt å bruke den summen der. Martin D16 får du ny for den summen der nå for tida. Furch har både dreadnoughts og OM og parlour for rundt den prisen..knallgode gitarer.

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et lite tips kommer det til Norge på mandag en del Custom Shop bygd Martin med heltre sapele, cutaway og miksystem som kommer til å havne et sted under 12500kr (nøyaktig vet jeg til uka). Basert på GPCPA4, men "dødtiden" på Custom shop mellom bestillinger har blitt brukt til å bygge disse. Samme pris (og stort sett samme specs med unntak av småting) som standard-versjonen, men er jo stas at gutta på custom shop har bygget dem... Oppfyller kravene ihvertfall. Usikker på hvor mange som kommer til landet, men det er flere enn 10 ihvertfall, så det er håp om å få tak i en. Har fått tak i 2 stk til butikkene våre.

Ellers støtter jeg forslaget om å prøve Taylor. Bør få en brukt 314ce til den prisen. (De koster under 14.000 nye) Fantastisk miksystem, og vanvittig gode å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et lite tips kommer det til Norge på mandag en del Custom Shop bygd Martin med heltre sapele, cutaway og miksystem som kommer til å havne et sted under 12500kr (nøyaktig vet jeg til uka). Basert på GPCPA4, men "dødtiden" på Custom shop mellom bestillinger har blitt brukt til å bygge disse. Samme pris (og stort sett samme specs med unntak av småting) som standard-versjonen, men er jo stas at gutta på custom shop har bygget dem... Oppfyller kravene ihvertfall. Usikker på hvor mange som kommer til landet, men det er flere enn 10 ihvertfall, så det er håp om å få tak i en. Har fått tak i 2 stk til butikkene våre.

Dette høres maks interessant ut. Hvor kan disse testes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere butikker som får dem også, men ihvertfall Backstage på Strømmen og i Sandvika (evt Jessheim hvis noen spør pent). Tør ikke love nøyaktig hvilken dag de er på plass i butikkene, men containeren med gitarene skal i følge Martin være i landet på mandag. Deretter skal alle gitarene sjekkes, fordeles og sendes. Kan si ifra i tråden her, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere butikker som får dem også, men ihvertfall Backstage på Strømmen og i Sandvika (evt Jessheim hvis noen spør pent). Tør ikke love nøyaktig hvilken dag de er på plass i butikkene, men containeren med gitarene skal i følge Martin være i landet på mandag. Deretter skal alle gitarene sjekkes, fordeles og sendes. Kan si ifra i tråden her, jeg.

Kult. Da skal jeg ta meg en tur til Sandvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.