Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer vreng


GlobalRider

Anbefalte innlegg

Jeg har en Laney lt5 som jeg er veldig fornøyd med. Spiller med en strat.

Men av og til ønsker jeg meg mer vreng. Så jeg lurer på å skaffe meg en overdrive pedal. Men forsterkeren spiller allerede høyt så jeg høres godt utenfor husets vegger. Noe jeg ikke ønsker siden min gitarkarriere fortsatt er i startgropa.

Vil en overdrive pedal kunne gi meg mer vreng uten å måtte øke lydnivået betydelig eller vil også volumet øke drastisk når jeg skrur opp gain? Når jeg har volum bryteren for lavt så blir lyden ganske dau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn at jeg har en Lionheart selv og er veldig fornøyd med Cool Cat Drive :) Den fungerer kanon til å booste inngangen og få mer hårete lyd, den gjør også noe veldig fint så det blir en "sparkly" Vox-aktig topp i lyden. Danelectro hadde OCD som utgangspunkt med Cool Cat Drive, så de låter veldig likt. Dano-en får du nok også en tusenlapp billigere enn OCD-en.

Men det kommer jo veldig an på hva slags lyd du er ute etter også, så prøv så mye forskjellig du kan :)

Endret av el_roffo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at alle vrengpedler jeg har prøvd på Lionheart har fungert bra. Har inntrykk av at det er en pedalvenlig amp. Prøv en Boss superoverdrive f.eks? Billigbillig! Når det er sagt så er jo ampvrengen bra i utgangspunktet, men er det egen gainkontroll på L5T?

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så er jo ampvrengen bra i utgangspunktet, men er det egen gainkontroll på L5T?

Ja det er det. Men jeg føler at dersom jeg skrur opp gain til fullt så må jeg skru ned volumet ellers så blir det så vanvittig høyt. Og da ender jeg ofte opp med at jeg får for lite vreng i enkelte situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.