Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squier Vintage Modified Surf Stratocaster...


anotherfx

Anbefalte innlegg

Regner med at den holder samme kvalitet som Vintage Modified ellers, og sammen med Classic Vibe-serien er dette gitarer som er utrolig mye for pengene. Pickupsa er milevis bedre enn standard Squier-pickups, og byggekvalitet og spillbarhet synes jeg personlig er minst like bra som Mex.Std. Når du kommer opp på USA-modeller og de dyrere Mex-variantene er disse selvsagt bedre, men det skulle jo bare mangle da disse koster fra dobbelt så mye og oppover :)

Så ja. VM og CV er, sammen med Les Paul-modellene til Tokai, de desidert beste gitarene jeg har prøvd i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Squierkvalitet, har testa den ved to anledninger og er ikke superimponert over hverken lyd eller spillbarhet. Synes Squiere er vanskelige å sette opp skikkelig og litt oppskrytt, det finnes andre merker der ute som er bedre til prisen. De beste Squierene jeg har testa er Classic Vibe 50's og 60's, men i forhold til Eagle og Burns var kvaliteten dårligere. Vintage V6 har fått mye skryt og ligger i samme prisklasse, men de har jeg ikke fått testa ennå.

Endret av Ichi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har solgt noen 100 squier-gitarer inkludert disse, og jeg personlig er imponert over kvaliteten. Nå gjør jo vi full setup på alle gitarer før de selges, så det kompenserer for evt setup-slurv (det finner man jo på alle factory-modeller). Spillbarhetsmessig i en klasse for seg. Lydmessig kommer det veldig an på hva du ser etter. Låter jo litt tynt med standard pickups, men de er jo designet for å være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første el-gitar var en Squier Affinity fra ca. 1995 og den har definitivt satt sine spor - da på en negativ måte. Selv om disse nye seriene sikkert er av super kvalitet merker jeg at det skal mye til for at jeg skaffer meg en ny gitar med Squierlogoen. Unntaket er selvsagt hvis det skulle dukke opp en gammel japanprodusert sak.

Ser forøvrig at Fender sin Modern Player series er Kinaprodusert. Betyr dette at disse gitarene egentlig er litt avanserte Squiergitarer med Fenderlogo eller snakker vi om bedre kvalitet? Må innrømme at Marauderen og den brune Jaguaren ser litt artige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er de nye Tokaimodellene laget? Noen sier at de som koster 4k+ er laget i Japan og de under er laget i Kina.

Vet ikke hvor skillet går, men stemmer at de billige Tokaiene er laget i Kina ja. De er er for meg likevel betydelig bedre enn f.eks Epi Std som ligger i samme prisklasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper heller mindre kjente merker enn Epiphone og Squier. Har to Squiere og en Epi som jeg har slitt jævli med og framdeles ikke er topp, mens de mer ukjente er bedre og trenger færre utbedinger for samme pris eller lavere. Bruktprisene er også lavere, så man kan gjøre ganske bra handler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine svar!

Solgte en JV Squier noen mnd siden, og har savnet å ha en strat helt siden jeg satte den av på postkontoret... Forventer jo ikke at disse nye squierne skal være i nærheten av den kvaliteten. Nå går det mest i tele og LP, så en strat vil ikke bli brukt så mye...men savner å ha litt strat "krydder" innimellom.

Klarer ikke helt bestemme meg for om jeg skal gå for en squier, eller legge på litt og satse på en MIM Standard...

Endret av anotherfx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.