Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Gator case? (les paul)


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

Driver å kikker litt på hardcase til les paul type gitaren min, og lurer på om noen har erfaringer.

Et alternativ er Gator sin case, men har sett litt negativ omtale om den, men den er ganske billig 650,-

SKB er en del dyrere, men får samtidig mye skryt. Pris ca 1100,-

Og så har vi TKL, som ligner veldig på gibson sin kasse. Pris ca 1050,-

Hvilken bør jeg gå for?

Kjør debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt alle kassene. Til nå har jeg TKL og SKB som jeg er ganske fornøyd med. Aller mest føler jeg faktisk at SKB sin er den sikreste og mest solide av dem. Det er vel hardplast som ligger rundt hele? Den virker helt lukket og kompakt. Av både Gibson kassen og TKL kassen får jeg ikke helt den følelsen av at kassa er helt lukket. Dette kan være fordi at SKB kassen har skinner rundt hele som klaffer sammen når kassa lukkes. Hadde en gitar oppi den originale Gibson kassa og jeg la merke til at det hadde kommet støv på gitaren, mens den har vært lagret i kassa. Dette var ikke tilfelle på SKB sin kasse.

Hadde dog en original Gibson kasse denne helgen, hvor gitaren og kassen opplevde et fall på ca 50-60cm. Heldigvis hadde ikke gitaren fått en skramme, og kassa var jo helt i orden. Så basert på det, så føler jeg jo at de er ganske trygge. De skal jo ikke behandles på denne måten uansett. Men TKL og Gibson sine kasser er jo egentlig helt like syns jeg.

Gator sine kasser er egentlig ikke så mye for meg å klage på, da jeg behandler det meste ganske bra, men har sett og hørt om kasser som har hatt sprekker.

Forøvrig syns jeg at Gator sine softcases er dritbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke uttale meg om så mange andre hardcaser enn Gator. Har hatt Gator på alle mine el.gitarer, samt et par akustiske. De lukker og tetter fint, med profilerte alulister rundt det hele. Ytterskallet er av ganske tynn hardplast, og tåler nok ikke allverden. Sjøl har jeg aldri opplevd skader, men så hiver jeg ikke utstyret rundt omkring heller.

Jeg har kjøpt meg gitarer som har kommet i tweedkofferter og vinylkofferter, men har flytta dem over i Gator ganske tvert. Unntaket er Tayloren, som fremdeles holder til i originalkofferten sin. Grunnen til at jeg bytter til Gator, er at de andre materialene ikke tåler en dritt før det blir merker, så da er det baksetet only som gjelder, hvis man liker at ting skal se helt og pent ut. Gator koffertene er det bare å vaske med klut og såpevann, så forsvinner striper, maling, møkk, øl, cola, og whatnot. Men supersolide er de nok ikke.

For min del funker Gator helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare et stk T-style. Har aldri sett LP type koffert. Jeg syntes polstringen er helt fin, litt korthåra pels, men ikke så mye at den må til frisøren... :D Det er jo først og fremst den støpte isoporen, under pelsen, som beskytter gitaren dersom noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Gator LP kasse som jeg bruker til LP'ene mine (Edwards og Gibson) Føler ikke at det er en sånn helt "tight fit", men greit nok som beskyttelse i bagasjerommet på bilen sammen med amp og annet rot.

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Gator til replika-LPen min, den er solid og gitaren ligger godt, men den slapp inn litt vann under et alvorlig regnskur en gang (vi snakker høljregn med elver i gatene). Alt i alt er jeg egentlig fornøyd med den, men kvalitetsfølelsen når ikke helt opp til Gibson-kassa.

Har en universal som passer til både Strat, Tele og PRSen min også, den er veldig kjekk og like solid som den andre egentlig. Definitivt bra value, selv om det sikkert finnes enda bedre kasser der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en G&G deluxe tolex, som kom standard med min G&L ASAT (standard på alle US G&L-gitarer). Jeg kommer nok ikke til å sende den med frakt, men det e rikke på grunn av kassa. Passer som et kondom, er j... tung og ekstremt bra håndverk. Vet ikke om de lager til LP, men.

Se f.eks. http://www.aceguitarparts.com.au/cases.html

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.