Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD!


Byljer

Anbefalte innlegg

Har vi ikke hørt det før? :P

Grattis med ny gitar! :)

:P Jo, den har dere hørt mange ganger før :D

"Problemet" var at jeg har solgt/ byttet ned i verdi de senere årene, så tidlig i sommer tenkte jeg at jeg måtte prøve å forandre litt på det uten at det skulle koste for mye. Jeg satt igjen med kun en gitar, en MiJ '52 Tele. OK. Den solgte jeg for kr. 6000,-. Pengene la jeg i den Springsteen No 1 replicaen som jeg la ut bilder av her (la i en tusing på den), byttet den i en '75 Strat som jeg byttet i en Gibson Explorer Pro. Exploreren fullfinaniserer den Lesteren jeg venter på nå. Så er det bare å vente på at bruktprisene skal stige før en gjør flere dårlige dealer :D:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente på at bruktprisene stiger? LYKKE TIL! ;)

Jo takk, men jeg har faktisk vært med på akkurat det et par runder før. Prisene i dag er en konsekvens av finanskrisen som startet sensommeren/ høsten 2008. Gibson har satt ned sine priser BETRAKTELIG siden krisa slo inn, men tro meg- når den er over vil prisene stige, og bruktprisene følger nyprisen. Jeg er såpass gammel at jeg var med på "jappetida" på 80-tallet, og akkurat det samme skjedde da. Prisene sank, men når oppgangstidene kom økte prisene igjen. Det er ikke mange år siden at en brukt Gibson Les Paul Standard kostet mellom 12-14000, og den tiden vil komme igjen ;) Når verdensøkonomien kommer seg, kommer også prisøkningene. Det har skjedd før, og vil skje igjen. Why?? Fordi vi aldri lærer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du vært borti en del MIJ LP'er ala Burny og sånn, eller husker jeg feil nå?

Isåfall, hva er grunnen til at du vendte tilbake til Gibson?

Fét gitar btw. Er også enig at svart LP standard med hvit plekterbrett er snasent :)

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du vært borti en del MIJ LP'er ala Burny og sånn, eller husker jeg feil nå?

Isåfall, hva er grunnen til at du vendte tilbake til Gibson?

Fét gitar btw. Er også enig at svart LP standard med hvit plekterbrett er snasent :)

Har hatt 3-4 Edwards (ESP), samt samme antall MiJ Epiphone, og de har alle vært gode gitarer. Men, ingenting føles som en litt eldre Gibson ;) For min del har det mye med vekt å gjøre, samt lyden (både akustisk og via amp). MiJ Les Pauls, ivertfall de jeg har hatt, har vært på "the bright side" i forhold til originalen. Som jeg nevnte tidligere en gang, akustisk høres en Edwards mer ut som en Tele spilt akustisk. Den mangler den dype "woody tone" som Gibson har, og jeg mener og tror at det kommer av tettheten på treverket som er brukt.

Uansett, Gibson fristet igjen, og med en Lester som har noen år på baken trår man ikke så veldig mye feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.