Web Analytics
Jump to content

Enkel måte å spille inn gitar videoer på

WillRocker
 Share

Recommended Posts

hallo :) har postet noen videoer på Youtube og litt sånn, men lydkvaliteten blir ikke så sinnsykt bra.

Lurer bare på hvordan jeg billigst mulig kan få videoer med best mulig lydkvalitet.

Apogee merket har jo litt forskjellige ting, men vet ikke hva som er lurest.

Løsningene som jeg ser det:

- Lydkort, da enten med mic foran kabinett eller rett fra gitar i lydkortet og med en amp-simulering på PCen.

- Handyrecorder, kjøpe en handyrecorder som tar opp video også. Det første jeg tenker på er Zoom Q3HD eller nye Zoom Q2HD (du må se om du trenger den ekstra funksjonaliteten til Q3HD. Du finner sammenlikningsvideoer av disse på youtube).

Den andre løsningen er nok den enkleste, og gir vesentlig bedre lydkvalitet enn f.eks. webkamera eller mobil. Den første løsningen gir best lyd, og kan også brukes hvis du vil spille inn noe "ordentlig".

Zoom Q2 Q3 (!!) brukt her, uten å tenke på at det skal låte bra! Holder den i hånda og veiver rundt...

Tenk hvor bra det kunne blitt med litt tanke på plassering av opptageren...

Iallfall en veldig enkel måte å gjøre det på.

Edited by askret

Jeg kjører backingtrack/lydspor inn på Axe FX, før jeg justerer nivåene slik at de blir passe. Deretter sendes signalet til en monitor og til input på pc'en samtidig. Deretter bruker jeg dette som lyd inn kilde på macen min, og bruker webcammet til å ta opp video med. Funker fint for min del, her er ett eksempel:

(Videoen er desverre speilvendt, glemte å vende den riktig vei, jeg er ikke lefty... :P )

Edited by Hallstein

Line 6 Pod HD har innebygd opptaksmuligheter, meget bra løsning :D

ganske dyr er den ikke? :/ hva med line 6 pod studio ux2? hadde vel egentlig håpet på å finne noe som gjør at jeg kan bruke min egen gitar og forsterker, og ikke bruke digitale greier i en software. Men i denne line 6 pod studio ux2 ser det vel ut som man kan koble til mikrofon