Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hondo II noe tess?


jealei

Anbefalte innlegg

Jeg kom tilfeldigvis over denne gitaren når jeg surfa rundt på ebay

http://www.ebay.com/itm/1970s-Hondo-II-Lawsuit-LP-Style-Electric-Guitar-Made-in-Japan-Univox-Ibanez-/160882375340?pt=Guitar&hash=item2575563aac#shId

Og jeg synes den var utrolig nydelig, og koster omtrent ingenting, men spørsmålet er om hondo gitarene er noe særlig, jeg finner ikke noe spesielt om de på nettet, så lurte på om dere visste noe før jeg slår til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hondo II er betraktelig bedre enn Hondo I, ifølge informasjonen jeg fant når jeg snuste på en Hondo for en tid tilbake. Noe kvalitetsmerke er det nok ikke, men de dyrere variantene (som dette ser ut til å ha vært i utgangspunktet) skal visst ha vært helt ok. 400USD er jo ikke så mye, så det er ikke en enorm risiko akkurat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal ikke være lett..

Da ville jeg ha kikket på Burny eller Edwards. Vær forberedt på å gå noe opp i pris, men du får også en bedre gitar på kjøpet.

Men hvis korrekt openbook headstock er så viktig for deg, så er det vel bare å fyre på med en ekte vare? Det er vel også helt greie gitarer, og da er det ikke noen detaljer som er "feil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte gode utgaver av LP kopier fra Burny, Edwards, Greco, Tokai etc. er blitt såpass hauset opp at du gjerne må betale like mye eller mer for de som f.eks. en brukt LP Studio. Men joda, de er stort sett bra gitarer.

Nå var vel i grunnen den Hondo-headstocken mye styggere enn en Epi-headstock. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/f...nnkode=37035093

den greco'en, der er den noe og samle på?

LP-kopier med bolt-on hals er sjelden noe å samle på. Når det er sagt har jeg hatt en Ibanez en gang med bolt-on som var en solid player men jeg vil alikevel ikke kalle det en samler. Jo nærmere en kommer originale specs (set neck, mahogny, lønnetopp, fret edge binding etc) jo mer å samle på.

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concker har et godt poeng. De nye Hagstrøm er relativt billige, men fortsatt helt ok. De er dog ikke helt "Les Paul" hvis det er et kriterium.

Når det gjelder disse japanske kopiene, må man bel helst over midten på '70 før de begynte å få dreisen på det. Som nevnt, er det bare å glemme disse modellene med bolt on hals. De var billige den gangen, og bolt on hals var ikke det eneste de sparte produksjonskostnader på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.