Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pa monitorer


oystein1988

Anbefalte innlegg

Hei!

Bandet vårt er på utkikk etter mer portabilitet da vi faktisk har mått latt vær å ta med monitorer til gigs da vi ikke har hatt plass.

Vi har to store Alto 12" 350w aktive topper som vi bruker som monitorer, men føler det er overkill og for stort å drasse på.

jeg har lest litt om disse http://www.thomann.de/intl/behringer_b208d_bk.htm og sett at dem speller høyt nok til å bruke som monitorer (og noen har til og med brukt 4 eller fler som PA ut sammen med subs).

Noen som har noen erfaringer med disse? Dem er jo på 200w hver, og burde ha nok trøkk til å levere vokal og noe gitar til oss på scenen som monitorer.

Tenkte å bytte ut våre to Alto 12" med fem slike, så alle får en monitor hver.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pieces of crap! Men det er min mening..

Kjøp noen mindre RCF monitorer så har dere noe som holder og låter fint.

Jeg er fan av å kjøpe kvalitet med engang istedenfor å gå innom sånne "nødløsninger".

F.eks vil ikke gitar låte spes fint i Behringerne.

De har også en tendens til å svikte (Billige komponenter) Mens RCF tåler mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde oss på en Behringer B215D som virket nøyaktig et minutt :wacko: kjøpte denne på musicstore.com så nå er det papir mølle og stresset med og sende den i retur.

Men når det skal sies så har vi 2 12" monitorer fra behringer som har funket i et og et halvt år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde oss på en Behringer B215D som virket nøyaktig et minutt :wacko: kjøpte denne på musicstore.com så nå er det papir mølle og stresset med og sende den i retur.

Men når det skal sies så har vi 2 12" monitorer fra behringer som har funket i et og et halvt år nå :)

Det er det som er greia.

De kan selvsagt funke i 50år, men usikkerheten og viten om at de kanskje svikter 5 minutter før konserten starter er liksom ikke så morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører med 2 stk DAD 12' på 400 watt som monitorer på småjobber hvor vi bruker egen rigg. Kunne godt tenkt meg 2 til, men uansett så er det aldri tema å gå ned til dinky toys monitoring. Marginal monitoring er det verste som finnes! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Den lokale delepushereh, som har eget verksted, hevder nå at det ikke er noe mere feil på Behringer enn på en rekke andre merker.

Ser ingen grunn til at han skulle lyve om det.

Jeg for min del siktet til min skepsis til monitoring med 8' og 170 watt. Har liten tru på at det gjør jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del siktet til min skepsis til monitoring med 8' og 170 watt. Har liten tru på at det gjør jobben.

Jeg syntes i mine øyne at det ikke er rart. Trenger forsåvidt ikke å flytte så mye luft for å ha vokal og gitar i en monitor. Regner med at dere ikke har både bassgitar og kickdrum i monitor også? :P

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte et par passive JBL monitorer, og hadde to aktive Behringer-kasser der diskanten i den ene var sprengt. Vi flyttet ampene over i JBL-kassene, slik at de ble aktive, og de spiller faktisk veldig fint, så ampene i Behringer-kassene skal det ikke være mye å si på. Bruker man stort sett vokal i frontmonitorer samt kanskje litt kassegitar og keyboards, er det ikke den voldsomme krafta som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden/OT, og i et *litt* annet prissjikt, men jeg så for en del år siden et band som spillte Neil Young covre i en medium klubb. Alle hadde hvert sitt Bose "tre" på scenen og et antall Bose subber i forhold til hvilket instrument de spillte (sponset av Bose og del av en promotion turne). Er ikke 100% sikker, men jeg tror ikke PA'en på huset var i bruk - så sånn jeg oppfattet det fungerte det som PA og som monitor. Lyden var ihvertfall råbra rundt i hver eneste krok i lokalet. Og de var igjennom hele Neilerspekteret fra det ømme akkustiske til det mer fuzzbefengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj

tonematch - "mikserene" er noe møl. Vært bortpå en gang, aldri igjen.

Det er forøvrig ingenting spesielt med bosehøytalerene som gjør de bedre egnet til å settes bak bandet for å også fungere som monitorer. Det kan man like gjerne gjøre med andre høytalere, det handler bare om å vinkle vokalmikrofoner slik at de ikke peker direkte mot en høytaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.