Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikker i utlandet - hvem er billig å bra?


TJB

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe en ny bass (ennå ikke bestemt hva) og ser at ulike nettbutikker i utlandet (også i europa) har hyggeligere priser enn hva vi får her på berget ( selv etter at mva mm er medregnet) I prisleiet rundt 5k kan differansen være 20% og av og til mer.

Noen butikker å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klaget på et dårlig mikrofonstativ hos Thomann som brøt sammen. De trengte bare bilde av det som var gått i stykker, og erklærte at jeg kunne få nytt stativ. Jeg fikk etter litt argumentering lov å betale mellomlegget til et litt mer robust stativ. Trengte ikke sende noe i retur.

Virker som de har god kontroll på kundesupport og "garanti".

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klaget på et dårlig mikrofonstativ hos Thomann som brøt sammen. De trengte bare bilde av det som var gått i stykker, og erklærte at jeg kunne få nytt stativ. Jeg fikk etter litt argumentering lov å betale mellomlegget til et litt mer robust stativ. Trengte ikke sende noe i retur.

Virker som de har god kontroll på kundesupport og "garanti".

Det er forskjell på et mikkstativ og en bass til 5k eller 20k for den del. Mikkstativ lønner seg ikke å reparere, og er derfor ikke interessant å få i retur. En bass til 5k derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men etter hva jeg skjønner har de seriøse og gode ordninger der også. Thomann er proffe. Akkurat nå vil jeg hevde at de som nettbutikk er målestokken andre må strekke seg etter når det gjelder kombinasjonen utvalg/pris/profesjonalitet. Jeg skulle gjerne sett at de var norske, og hadde de vært det, så hadde jeg nok kjøpt enda mer der. Jeg ser til og med at Thmann av og til anbefales på amerikanske fora. Det er godt gjort å konkurrere med amerikanske nettbutikker på hjemmebane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men etter hva jeg skjønner har de seriøse og gode ordninger der også. Thomann er proffe. Akkurat nå vil jeg hevde at de som nettbutikk er målestokken andre må strekke seg etter når det gjelder kombinasjonen utvalg/pris/profesjonalitet. Jeg skulle gjerne sett at de var norske, og hadde de vært det, så hadde jeg nok kjøpt enda mer der. Jeg ser til og med at Thmann av og til anbefales på amerikanske fora. Det er godt gjort å konkurrere med amerikanske nettbutikker på hjemmebane.

Jeg tviler ikke på at Thomann er proffe, men jeg kan ikke se at det er noe særlig å spare. Jeg sjekket kjapt en AM Standard jazz, den vil bli dyrere hos Thomann enn hos 4sound. Dessuten synes jeg det er greit å støtte lokalt næringsliv, hvis de kan levere varen vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at jeg kjøper i Norge dersom norske butikker kan konkurrere på pris. Det er ikke ALT som er billigere hos Thomann, akkurat på samme måte som at ikke alt er billigere på Svinesund eller på Systembolaget i Strömstad.

Man må jo selvsagt orientere seg i markedet før man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at Thomann er proffe, men jeg kan ikke se at det er noe særlig å spare. Jeg sjekket kjapt en AM Standard jazz, den vil bli dyrere hos Thomann enn hos 4sound. Dessuten synes jeg det er greit å støtte lokalt næringsliv, hvis de kan levere varen vel og merke.

Hmmm...

Sjekket akkurat prisene, og ser på 4sound at denne kommer på kr 10793. Hos thomann koster den rimeligste 6431 kr uten frakt og mva, noe som ender på omtrent 8287 kr. Selv varientene som koster 7044 uten mva og frakt ender på rundt 9055 kr til Norge... Sikker på at du har regnet rett?

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet (utifra det sjefen min sier) så er Thomann den instrumentbutikken som selger mest i Norge. Så de har nok noen greie ordninger på kundeservice til norske kunder. Når det er sagt, så kan det jo mange ganger være lettere å forholde seg til norske butikker. Du HAR faktisk flere rettigheter da, selv om Thomann sikkert prøver å gjøre det de kan for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Sjekket akkurat prisene, og ser på 4sound at denne kommer på kr 10793. Hos thomann koster den rimeligste 6431 kr uten frakt og mva, noe som ender på omtrent 8287 kr. Selv varientene som koster 7044 uten mva og frakt ender på rundt 9055 kr til Norge... Sikker på at du har regnet rett?

Jaggu har jeg regnet feil ja, men AM standard kommer på 9625 m moms, vet ikke hva frakten kommer på, men vi snakker uansett en prisforskjell på noen få hundrelapper etter det jeg kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.