Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Advarsel, Farlig?


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jeg har levd en stund, og har lært at en del substanser bør man enten stå helt over, eller være forsiktig med.

Disse har gjerne navn som slutter på -ol, -is, og -in. Som for eksempel softis. Ikke bra for midjen, blant annet.

Jeg har blitt tatt litt på sengen, da ingen har advart meg mot saker som ender på -ing, som i "wood binding".

Slik har det gått så langt. Er jeg hekta, mon tro?

2012825_DSC_0002.jpg

2012825_DSC_0006.jpg

Jeg håper dette er ufarlig.

Stakkaren som står bakerst blir ikke ytt full rettferdighet. Som vanlig er det bassen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teknisk er det der purfling, ikke binding. Det skal du prise deg lykkelig for! Selv om mange ser på binding og purfling som samne ting, er binding den svært skadelige storebroren til purfling. Binding er massehypnotiserende og kan få alle gitarister i nærheten til å stoppe opp å salivere en liten stund, pulsen øke og kløe i fingrene oppstår. Purfling fører til mange av de samme tingene, men påvirker ikke andre i passiv forstand. Den påvirker kun gitaristen som bruker gitaren og andre i umiddelbar nærhet. Det finnes pr. i dag ingeb kjent kur for avvening...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for å hevde at "Jeg har rett", i hvert fall delvis, noe som er veldig viktig på et forum, har jeg sett, kan det kanskje diskuteres om dette er "purfling" eller "binding". Så det så.

For meg var kantavslutningen med tre det viktigste. Synes det er lekkert, og på alle tre instrumentene er kroppen avsluttet med lysere tre, og så er toppen lagt oppå etterpå.

http://en.wikipedia.org/wiki/Purfling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.