Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med AxeFX Ultra og midi.


Anbefalte innlegg

Nå vet jeg særdeles lite om denne enheten! Men når jeg hadde min Line 6 Vetta, brukte jeg en M-Audio UNO USB Midi interface. For å få kobla ampen mot PC'n måtte jeg krysse MIDI kablene. Med andre ord:

Midi in fra interface til midi out på AxeFX, og Midi out til in. Har du prøvd dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme adapteret. :)

På enden av kablene, så står det "To Midi In" (vi kaller den "1) og "To Midi Out" (og denne "2"), så fulgte rett og slett det ordrett;

1 til Midi In på AxeFX og 2 til Midi Out på AxeFX. Det skal jo bli riktig ift. det som står på kablene.

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lyden fra Axe du skal ha inn på pc nytter det ikke med MIDI-kabler, ingen lyd der..

Søkte litt på nettet og fant ut at Axen har S/PDIF digital inn/ut, så det er nok det du må bruke, da til et lydkort med S/PDIF inn.

Eller Line out (XLR eller jack) inn på lydkortet.

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg at jeg er inne på noe. LED'ene på adapteret blinker i takt med tempo LED'en på AxeFX'en, og den MIDI-OX saken viser aktivitet.

Allikevel får jeg ikke kontakt med AxeFX'en inne i AxeEdit. :S

Midi-Ox forteller forøvrig at de 7-bytene som sendes hver gang er "system exclusive", om det har noe å si.

Endret av Christopher S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde hatt mulighet til å laste ned axe edit på ein annan pc, og så teste det med axefxen og midi plugen, så kunne vi jo funne ut om det er software/pc eller axefxen det er noko gale med... Har du andre gjenstander med midi in/out (fks midi keyboard etc)? Om du har kan du jo teste om dette fungerer med midi kabelen din, slik att vi kan garantere at den funker 100% som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, og jeg har spesifisert min interface - M-Audio MIDISPORT Uno - på in- og output. Om du ser bildet jeg postet litt lenger opp (bildr.no-link), så ser du at den gir beskjed om at jeg må "Check Midi I/O". Tar det som et tegn på at den merker tilkoblinga, men ikke klarer å opprette... eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.