Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fireball i hus! Sweeeet, men lite problem


Deformed

Anbefalte innlegg

Det ringte på døra klokka 8:17 i dag morges, hunden voffet høyt og jeg måtte komme meg ut av senga. Kastet på meg morgenkåpa, skubbet hunden inn på kjøkkenet og åpnet pent. Der stod en person jeg ikke helt klarte å fastslå kjønnet på, men han/hun hadde uansett en pakke på lur til meg :D Jeg åpnet, og der var den... søte, søte ampen med sin nydelige metalliske front. Siden jeg skulle på skolen en time senere, så fikk jeg nøye meg med å bare spille littegrann.

Hot damn! Sint forsterker! SINT! Men dødelig presis og svært effektiv EQ. Genial amp. MEN, til min mindre forskrekkelse: etter ca. 25min spilling, kom en "pop" lyd og volumet falt. På Tube Monitoren stod det at det ene utgangsrøret var slått av. Dette skal visst skje hvis det er noe galt med røret eller noe sånt. Ampen funka fortsatt fint, men med redusert lydnivå. Har røret blitt skadet under transport, eller er det mulig det er noe galt med selve ampen? Vil nødig sende den noe sted til reparasjon hvis det bare er røret som trenger utskift. Men hvis jeg handler Mesa rør (eneste de selger her i byen) og pjåter inn, må jeg justere noe mer? Har også noen ruby brukte rør fra triampen som fortsatt funker, kan jeg teste med dem?

Det var også kanskje litt vel mye støy med gain under halvveis, og så er det noen som hevder at sovtek stock-rør er noe mikrofoniske. Burde jeg prøve å skifte ut input-røret også? Jeg vil ikke nøye meg med noe hvasomhelst her, det skal være perfekt! :mrgreen:

Men da må jeg tilbake til skolen, måtte bare hjemom i studieøkt for å spille littegrann. All kompetanse og hjelp settes stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groove tubes Deformed...det er veien å gå tror jeg.

Ang. tube monitoring systemet: "electronic power tube monitor system. In case of a tube failure this system switches off the bad tube. The system can be reseted via the Stand By switch."

Har du prøvd å resete den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg bytter posisjon på de to rørene, og monitoren da slår av samme rør i den nye posisjonen, burde det definitivt bety at røret er gåent, ja? Enn om jeg skifter, så viser det seg at det andre røret slår ut i samme pos. som før, har jeg et stort problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.